۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85118506
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرعت بالا در خراسان جنوبی شدت تصادفات را افزایش داده است

بیرجند - ایرنا - رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: سرعت متوسط در جاده‌های استان نسبت به میانگین کشوری بسیار بالاست که در بروز و افزایش شدت تصادفات و خسارات وارده نقش بسزایی دارد.

به گزارش ایرنا سرهنگ علیرضا رضایی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: بیش از ۲۰ درصد ترددها در جاده‌های خراسان جنوبی دارای تخلف سرعت غیرمجاز است.

وی از توقیف سیستمی خودروی رانندگان متخلف و پرخطر در این استان خبر داد و افزود: با برگزاری جلسه ستاد راهبری تصادفات و به دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با رانندگان دارای سرعت بحرانی برخورد و خودرو این افراد به صورت سیستمی توقیف می‌شود.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: به جهت پیشگیری از بروز تصادفات و برخورد بازدارنده با متخلفان از مقررات راهنمایی و رانندگی، توقیف سیستمی رانندگان متخلف در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: بر این اساس وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین با سرعت بیش از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت سه روز توقیف، وسایل نقلیه سبک با سرعت بیش از ۱۳۰ تا ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت سه روز توقیف و وسایل نقلیه سبک با سرعت بیش از ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت نیز یک هفته توقیف می‌شوند.

سرهنگ رضایی ضمن قدردانی از رانندگانی که با رعایت قوانین و مقررات به حقوق شهروندان احترام می‌گذارند افزود: برابر دستور مقام قضایی، ترخیص وسایل نقلیه متخلف فقط از طریق پلیس راه استان خراسان جنوبی انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha