۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۰۵
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 85119105
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روسیه : بحران سودان ناشی از مداخله کشورهای غربی در این منطقه است

تهران- ایرنا- "آنا اوستیگنیوا" معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد گفت که کشورهای غربی به دلیل مداخله در امور داخلی سودان تا حد زیادی مسئول بحران جاری در این کشور هستند.

به گزارش ایرنا، اوستیگنیوا در جلسه شورای امنیت سازمان ملل گفت: به نظر ما عدم حل و فصل سیاسی سودان ناشی از سوء مدیریت است و در این زمینه مسئولیت بزرگی بر عهده کشورهای غربی است که برای مدت طولانی فکر می کردند حق دارند در امور داخلی این کشور دخالت کنند.

نماینده روسیه در سازمان ملل افزود: دولت های غربی به جای اینکه اجازه دهند روند سیاسی با سرعت خودش و طبق خواست مردم سودان پیش برود، راه حل های تحمیلی را انتخاب کردند که نه با فرهنگ سیاسی این کشور همخوانی داشت و نه مورد علاقه بخش قابل توجهی از مردم بود.

اوستیگنیوا خاطر نشان کرد که ما همچنان فکر می‌کنیم که سودانی‌ها باید حق کامل داشته باشند که در مورد آینده کشور و مردم خود تصمیم بگیرند و مسئولیت کامل بر عهده خود آنها است.

پیش از این "میخائیل بوگدانوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو آماده است تا حل و فصل مناقشه سودان را تسهیل کند و در صورت لزوم زمینه را برای گفت و گوهای صلح برای طرفین فراهم کند.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha