مقدمات اجرایی احداث ساختمان انتقال خون سبزوار فراهم شد

سبزوار- ایرنا- مدیرعامل مجمع خیران سلامت سبزوار گفت: مقدمات اجرایی احداث ساختمان جدید پایگاه انتقال خون این شهرستان با همیاری خیران سلامت و سازمان انتقال خون ایران فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، علی بیات روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تفاهم نامه ساخت پایگاه جدید انتقال خون با گستره ۲ هزار متر مربع در حاشیه جاده شهدای هسته ‌ای، در مجاورت ساختمان جدید دادگستری سبزوار به امضا رسیده است.

وی افزود: هزینه ساخت این پایگاه و خرید تجهیزات مورد نیاز ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است، که در کنار اعتبارات دولتی، ۲ خیر نیک اندیش مجمع خیران سلامت هم برای تامین آن اعلام آمادگی کرده اند.

به گزارش ایرنا، کمبود فضای فیزیکی یکی از مشکلات جدی پایگاه کنونی انتقال خون سبزوار در سالهای اخیر بوده است که در این راستا در سال ۱۳۹۰ زمینی به وسعت ۲ هزار مترمربع برای بنای ساختمان جدید این پایگاه اختصاص یافته بود.

فعالیت ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در غرب خراسان رضوی و وجود بخش های آنژیوگرافی و جراحی قلب باز در منطقه، که نیازمند تامین مستمر خون است، ساخت ساختمان جدید برای انتقال خون سبزوار را ضروری کرده است.

اکنون ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha