۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85185742
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عمده اهداکنندگان خون در سبزوار مستمر هستند

۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۲
کد خبر: 85185742
عمده اهداکنندگان خون در سبزوار مستمر هستند

سبزوار- ایرنا- رییس پایگاه انتقال خون سبزوار گفت: عمده مراجعان برای اهدای خون به این پایگاه اهداکنندگان مستمر هستند که نقش مهمی در بخشیدن زندگی به بیماران نیازمند خون دارند.

دکتر پرستو جمیلی روز دوشنبه به مناسبت ۹ مرداد، روز اهدای خون، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در چهار ماه نخست امسال پنج هزار و ۵۳۴ شهروند برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون سبزوار مراجعه کرده اند، که چهار هزار و ۹۴۸ نفر آنها موفق به اهدای خون شده اند.

وی اظهار داشت: از شمار شهروندانی که موفق به اهدای خون شده اند ۲ هزار و ۸۰۱ نفر آنها اهداکننده مستمر بودند و ۷۰۹ نفر نیز برای نخستین بار اهدای خون داشتند.

رییس پایگاه انتقال خون سبزوار با بیان اینکه این پایگاه خون مورد نیاز بیمارستانها و مراکز درمانی غرب خراسان رضوی را تامین می کند، گفت: از مجموع اهداکنندگان خون در این پایگاه چهار هزارو ۶۵۳ نفر مرد و ۲۹۵ نفر زن بوده اند.

به گزارش ایرنا، کمبود فضای فیزیکی یکی از مشکلات جدی پایگاه کنونی انتقال خون سبزوار در سالهای اخیر بوده است که در این راستا در سال ۱۳۹۰ زمینی به وسعت ۲ هزار متر مربع برای بنای ساختمان جدید این پایگاه اختصاص یافت.

امسال با یاری مجمع خیران سلامت سبزوار و مسوولان شهرستان، عملیات اجرایی ساخت ساختمان جدید به عنوان پایگاه دوم انتقال خون سبزوار آغاز شده که در یکی ۲ ماه گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است.

فعالیت ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در غرب خراسان رضوی و وجود بخش های آنژیوگرافی و جراحی قلب باز در منطقه، که نیازمند تامین مستمر خون است، ساخت ساختمان جدید برای انتقال خون سبزوار را ضروری کرده است.

اکنون ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha