۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85119716
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد آموزشی شد

۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۲
کد خبر: 85119716
بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد آموزشی شد

بجنورد- ایرنا- مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد به دنبال راه اندازی دانشکده پزشکی و ایجاد این رشته در دانشگاه آزاد اسلامی استان، آموزشی شد.

دکتر سعید صدرمنش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تمامی موافقت ها و مجوزهای مورد نیاز برای ایجاد بیمارستان آموزشی تامین اجتماعی بجنورد از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کسب شده است و این مرکز درمانی برای آموزش در اختیار دانشجویان رشته پزشکی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بیمارستان های آموزشی باید دارای استانداردهای خاصی باشند که در بازدیدهای بازرسان وزارت بهداشت مورد تایید قرار گرفته است و الزمات لازم را اضافه خواهیم کرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: با راه‌اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد بخشی از کمبود پزشک استان در آینده برطرف خواهد شد و اعضای هیات علمی جاین دانشگاه در بیمارستان تامین اجتماعی فعالیت خواهند کرد.

وی ادامه داد: این طرح می تواند در نگهداشت پزشکان در استان نیز کمک کند چرا که تدریس در این دانشگاه موجب افزایش انگیزه ماندگاری آنها می شود.

صدرمنش گفت: سال گذشته ۲۰ پزشک متخصص و فوق تخصص به مراکز درمانی تابعه این مدیریت افزوده شدند که اینک در این بیمارستان تخصص هایی از جمله اطفال، بیهوشی، اورژانس، ارتوپدی، جراحی عمومی، چشم و شبکیه، زنان و زایمان، اورولوژی، نورولوژی، رادیولوژی، ستون فقرات، پریناتولووژی، قلب و عروق و گوش و حلق و بینی به بیماران خدمات ارایه می دهند.

وی افزود: با افزودن تخصص‌ها در این مراکز تلاش می شود تا از سفر مردم برای درمان به شهرهای بزرگتر کاسته شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: تامین اجتماعی با ۴۷۰ مرکز درمانی در استان قرارداد دارد و بیمه شدگان از این مراکز به صورت خدمات غیر مستقیم استفاده می کنند.

به گزارش ایرنا، سال گذشته موافقت نامه اصولی ایجاد رشته پزشکی در دانشگاه آزاد بجنورد با پیگیری های مدیران استانی و نمایندگان مجلس اخذ شد.

بیش از ۳۶۸ هزار نفر حدود ۳۷ درصد از شهروندان خراسان شمالی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha