تعداد اورژانسهای موتوری مشهد ۹ برابر شد

مشهد- ایرنا- رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد اورژانس های موتوری(موتورلانس) این دانشگاه طی سال جاری ۹ برابر افزایش یافت.

دکتر علی یزدانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال یک دستگاه موتورلانس در ناوگان اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال بود که سال گذشته ۱۳ موتورلانس جدید رونمایی و از این تعداد ۹ دستگاه دیگر از ابتدای سال جاری به ناوگان افزوده شد و تعداد موتورلانسها به ۱۰ دستگاه موتورلانس افزایش یافت.

وی ادامه داد:این ناوگان جدید با ۱۸ نفر از کارشناسان اورژانس در سطح شهر راه اندازی شده است و هزینه خرید هر موتورلانس بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان است.

دکتر یزدانی افزود: در تلاش هستیم با تامین نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز ، واحدهای اورژانس موتوری لازم را در نقاط مختلف شهر راه اندازی کنیم.

وی اضافه کرد: افزایش تخصیص موتورلانس از سیاست‌های اورژانس کشور است که در مرحله نخست در کلانشهرها با هدف کاهش زمان رسیدن به بالین بیمار یا مصدوم برای ارائه خدمات اولیه اجرا می‌شود و در مرحله بعدی در سایر شهرها اجرا خواهد شد.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ترافیک و شلوغی کلانشهر مشهد یکی از علل افزایش زمان حضور نیروهای امدادی اورژانس بر بالین بیمار است.

یزدانی با بیان این که موتورلانس ها به منظور پایش و درمان بیماران یا مصدومان، طراحی و تجهیز شده‌اند افزود: اورژانس موتوری به عنوان واحد امدادی پیشرو برای بیمارِ در وضعیت بحرانی که نیاز به دریافت اقدامات فوری اورژانس دارد، همزمان با آمبولانس از نزدیک‌ترین محل اعزام می‌شود

وی ادامه داد: از همشهریان تقاضا می شود تا با موتورلانس ها همانند سایر تیم‌های اعزامی همکاری کنند تا بهترین خدمات لازم به بیمار و مصدوم ارائه شود.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعیین تکلیف ارائه خدمات فوریتهای پزشکی در امدادرسانی به بیماران غیربحرانی و استقرار در محل های خاص به منظور انجام ماموریت های احتمالی در کوتاه ترین زمان، از دیگر موارد اعزام اورژانس موتوری است.

به گزارش ایرنا، مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲۴ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۶ شهرستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت شبانه‌روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha