ماموریت‌ اورژانس مشهد در تاسوعا و عاشورا هشت درصد بیشتر شد

مشهد- ایرنا- مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار ماموریت‌های این واحد در تاسوعا و عاشورای امسال نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد افزایش داشت.

محمد علیشاهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این بازه زمانی ۲ هزار و ۴۶۴ ماموریت توسط اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی هفت هزار و ۳۶۹ مورد تماس مردمی با اورژانس مشهد برقرار شد که این میزان تماس نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۳ درصد افزایش داشته است.

مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ماموریت ویژه اورژانس پیش بیمارستانی این دانشگاه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی برای خدمت رسانی به مجاوران و زائران رضوی در اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) و مسیرهای منتهی به این مکان مقدس ۲۶ دستگاه ناوگان اورژانس شامل ۱۲ آمبولانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۲ دستگاه موتورلانس مستقر شدند و یک فروند بالگرد اورژانس هوایی و تمامی پایگاه‌های شهری و جاده‌ای اورژانس ۱۱۵ مشهد نیز در حالت آماده باش قرار گرفتند.

مرکز اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۳ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه‌روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

۲۶۶ ماموریت اورژانس ۱۱۵ در نیشابور

 رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: در ماموریت ویژه اورژانس پیش بیمارستانی این دانشگاه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، ۲۶۶ ماموریت برای خدمت رسانی به زائران و مجاوران انجام شده است.
سید حمید حسینی افزود: در این ماموریت‌ها ۲۶۰ بیمار و مصدوم توسط اورژانس امدادرسانی شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۴۵ بیمار و مصدوم بودند ۶ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۶۲ بیمار و مصدوم توسط آمبولانس‌ به بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه منتقل و ۹۵ بیمار و مصدوم توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی به صورت سرپایی در محل درمان شدند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: در این بازه زمانی حدود ۲۰۰ نفر از پرسنل اورژانس نیشابور در ۲ شیفت به صورت چرخشی و هشت همیار اورژانس برای امدارسانی به بیماران و مصدومان فعالیت داشتند.

مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی و در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

مرکز اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۳ پایگاه عملیاتی شامل ۱۱ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار پایگاه موتورلانس با تحت پوشش داشتن چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه به صورت شبانه‌روزی به جمعیت تحت پوشش خدمات ارائه می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha