خانواده شهید غیرت «حمیدرضا الداغی» در دوازدهمین آیین تندیس فداکاری تقدیر می‌شود

تهران- ایرنا- دبیر دوازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران، از تقدیر خانواده شهید غیرت «حمیدرضا الداغی» در مراسم اختتامیه این رویداد فرهنگی خبر داد و گفت: در این مراسم ۴۱ مصداق فداکاری شامل ۲۶ مرد، ۹ زن و ۶ گروه فداکار دانشجویی و غیردانشجویی معرفی و تقدیر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، جمال رحیمیان، در نشست خبری در محل معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان این‌که در این مراسم ۷ مصداق غیردانشجویی شامل ۳ پزشک و یک پیراپزشک فعال، یک گروه غیردانشجویی، یک مرزبان و خانواده شهید غیرت «حمیدرضا الداغی» تقدیر می‌شود، اظهار داشت: براساس آمارهای موجود در این مصادیق ۱۳ فداکار از گروه پزشکی، ۲۸ دانشجو از گروه غیر پزشکی هستند.

۷ نفر از مصادیق ساکن تهران و ۳۴ مصداق شهرستانی در دوازدهمین آیین تندیس فداکاری

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران با بیان این‌که ۷ نفر از مصادیق ساکن تهران و ۳۴ مصداق شهرستانی هستند، افزود: ۱۵ مصداق فداکاری از دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور و ۱۹ مورد از دانشگاه آزاد اسلامی است.

رحیمیان با اشاره به اینکه در طول ۱۲ دوره گذشته از تندیس فداکاری، از ۵۱۳ مصداق فداکاری اعم از دانشجو، گروه دانشجویی و شخصیت‌ها تقدیر شده است، گفت: پس از اعلام فراخوان عمومی برای ثبت‌نام دانشجویان در این مراسم بیش از ۲۴۴ پرونده مصداق فداکاری از طریق سامانه (سایت) ارتباط با دبیرخانه و ایمیل دریافت شد که طبق آیین‌نامه سازمان‌ها و دستگاه‌های همکار هم مصادیق فداکاری خود را در کمیته انتخاب دانشجوی فداکار اعلام کردند.

خانواده شهید غیرت «حمیدرضا الداغی» در دوازدهمین آیین تندیس فداکاری تقدیر می‌شود

وی ادامه داد: بر این اساس وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری با سه مصداق فداکاری (۲ فرد و یک گروه دانشجویی فداکار)، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سه مصداق فداکاری (۲ دانشجو و یک گروه دانشجویی فداکار)، دانشگاه آزاد با ۶ مصداق فداکاری (۵ دانشجو و یک گروه دانشجویی)، سازمان بهزیستی کشور با چهار مصداق فداکاری (۳ فرد و یک گروه فداکار)، سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با ۱۰ مصداق فردی فداکار، کمیته امداد امام خمینی(ره) با پنج مصداق فردی فداکار و سازمان انتقال خون با سه سهمیه (۳ مصداق فردی فداکار) در این دوره شرکت کردند.

تقدیر از شمار فراوانی از خانواده‌های مدافعان سلامت کشور در همه‌گیری کرونا

دبیر دوازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران با بیان این‌که از دومین آیین به بعد مقرر شد شخصیت‌های موثر نهادهای متولی امر علاوه‌بر دانشجو و گروه‌های دانشجویی معرفی و تقدیر می‌شوند، در ادامه خاطرنشان کرد: این موضوع در دوران همه‌گیری کرونا جای خود را باز کرد و بخش قابل توجهی از مدافعان سلامت که دانشجو هم نبودند در سراسر کشور تقدیر شدند.

رحیمیان با بیان این‌که در این دوره از سازمان نظام پزشکی ۴ مصداق فداکاری شناسایی شد، افزود: از این تعداد ۳ مصداق فداکاری فردی و ۱ مصداق فداکاری گروهی به دبیرخانه دوازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران معرفی شد.

تقدیر از یک چشم پزشک در دوازدهمین آیین تندیس فداکاری

رحیمیان با بیان این‌که دبیرخانه هم سه مصداق فداکاری را شناسایی و در کمیته انتخاب به اتفاق آرا رأی آورد، در ادامه تصریح کرد: یکی از این مصادیق مرزبانی است که جان سربازی را از غرق شدن در رودخانه پرخروشی نجات داده است. مصداق دوم یک چشم پزشکی است که فراتر از وظیفه سازمانی در مناطق محروم کشور نیازمندان را معاینه، ویزیت و عمل جراحی می‌کند و بالاخره سومین مصداق فداکاری خانواده شهید غیرت «حمیدرضا الداغی» است.

خانواده شهید غیرت «حمیدرضا الداغی» در دوازدهمین آیین تندیس فداکاری تقدیر می‌شود

۸ خردادماه ۱۴۰۲ زمان برگزاری مراسم اختتامیه دوازدهمین آیین تندیس فداکاری

دبیر دوازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران با بیان این‌که مراسم اختتامیه روز دوشنبه ۸ خردادماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۴ تا ۱۷ و ۳۰ در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران با حضور دانشجویان و برخی از مسئولان سازمان‌ها و دستگاه‌های همکار برگزار می‌شود، گفت: البته پیگیر دریافت پیام از سوی یکی از مقامات کشوری اعم از روسای قوای سه‌گانه یا مراجع تقلید برای قرائت در مراسم هم هستیم.

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران در ادامه از همراهی ۲ نهاد دانشگاه علم و فرهنگ و جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران تشکر و قدردانی کرد و افزود: مراسم اختتامیه با سخنرانی بالاترین مقام مسئول در جهاد دانشگاهی آغاز می‌شود.

رحیمیان هدف از برگزاری این مراسم را فرهنگسازی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: البته طی برگزاری مراسم از یک سازمان برتر فعال هم تقدیر می‌شود.

وی از بازنگری آیین‌نامه، ضوابط و مصادیق هفت‌گانه فداکاری با گسترش کمی و کیفی خبر داد و گفت: تألیف کتاب، ساخت فیلم و مستند و ... از دیگر موضوعاتی است که مقرر است در بقیه ایام سال برای فرهنگسازی فداکاری انجام شود.

دبیر دوازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران با بیان این‌که این آیین با نگاهی به همه شمول و مصادیق دستگاه‌های همکار برگزار می‌شود، در ادامه خاطرنشان کرد: قصد بر این است که بازنگری فرابخشی و ملی و کمی و کیفی داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha