قنبرزاده: طبق قانون، باشگاه‌های زیان‌ده باید منحل شوند

تهران- ایرنا- نایب رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه اگر شرایط اصلاح می‌شد، اکنون در جایی نبودیم که تنها ۶ باشگاه ما مجوز حرفه‌ای بگیرند، گفت: طبق قانون باشگاه‌های که سه سال متوالی زیان‌ده باشند، باید منحل شوند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا،‌ منصور قنبرزاده در رابطه با نشست مسئولان فدراسیون فوتبال با مدیران عامل باشگاه‌ها، اظهار داشت: موضوع جلسه به روز رسانی آیین نامه نقل و انتقالات و انعقاد قراردادهای ورزشی بود. این مسائل به منظور ساماندهی قرارداد ورزشی صورت می‌گیرد.

وی افزود: طی فصل گذشته مکاتباتی از مدیران باشگاه‌ها داشتیم که پیشنهاداتی دادند و با توجه به اتمام فصل از آنها دعوت کردیم به صورت حضوری جلسه‌ای برگزار شود. از مدیران‌عامل باشگاه‌ها تشکر ویژه‌ای دارم که نقطه نظرات خیلی خوبی را منعکس کردند. مهدی تاج و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون کمک کردند. همچنین از نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور که امروز به جلسه آمدند، تشکر می‌کنیم.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: به جمع‌بندی‌هایی رسیدیم و خیلی از آئین‌نامه‌ها اصلاح شد. بحث صدور مجوز حرفه‌ای را آسیب‌شناسی کردیم و اگر این موارد در آئین‌نامه‌ها اصلاح شود، شرایط امروز را نداریم که فقط ۶ باشگاه مجوز حرفه‌ای کسب کنند.

قنبرزاده ادامه داد: بحث دیگر ما صورت‌های مالی، درآمدها، هزینه‌ها و ... بود تا طبق بودجه‌ای که باشگاه‌ها تعیین می‌کنند، بر اساس همان هزینه کنند تا به مشکل نخورند. تعداد قابل توجهی از مدیران‌عامل باشگاه‌ها تقاضا کردند به خاطر ساماندهی حق‌الزحمه بازیکنان و عوامل باشگاه‌ها به صورت کلی سقف بودجه‌ای هم تعیین شود. سقف بودجه هم نباید انقباضی باشد بلکه باید حداقل به شکلی باشد تا باشگاه‌هایی که به ویژه در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کنند، ضربه نخورند. باید سقف قابل قبولی برای کل بودجه حقوق‌ها و دستمزدها باشد. همچنین در بحث آکادمی و زیرساخت‌ها محدودیتی برای هزینه کردن نیست و مشوق‌هایی نیز در این زمینه در نظر گرفته شده است. در خصوص هزینه در فوتبال بانوان و تیم‌هایی که در این حوزه فعالیت دارند، مکانیزم‌های تشویقی در نظر گرفته شد. باشگاه‌هایی که تیم بانوان ندارند، بدانند مانند قبل باید دست‌کم، نیم درصد از سرجمع‌ دستمزدهای خود را برای توسعه فوتبال بانوان باید پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: با دستور ریاست فدراسیون، کارگروهی برای بازنگری و بروزرسانی آئین‌نامه و دستورالعمل‌ها تعیین شده و باشگاه‌ها هم تقاضا کردند سقف متعادل بودجه برای حضور در لیگ برتر تعریف شود تا مطابق آن بودجه هزینه‌ها محاسبه، کنترل و مورد رصد خودشان قرار بگیرد تا از این وضعیتی که بیشتر باشگاه‌های ما با آن روبه‌رو هستند و هزینه‌هایشان به نسبت درآمدهایشان همخوانی ندارد، جلوگیری کنیم. طبق قانون AFC این مشکلات برای صدور مجوز مشکل‌ساز است.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: باشگاه‌ها عمدتا در قالب قانون تجارت فعالیت می‌کنند. طبق قانون کشورمان اگر یک شرکت یا باشگاه سه سال متوالی زیان‌ دهی داشته باشند باید منحل شود چرا که صورت‌های مالی مردود است. این موضوع در آینده گریبانگیر باشگاه‌ها خواهد شد. هدف جلسه امروز ساماندهی و ساختارسازی در بحث قراردادهای ورزشی بود نه اینکه بخواهیم سبد فوتبال را محدود کنیم.

قنبرزاده ادامه داد: هر چه سبد فوتبال توسعه پیدا کند به همان نسبت پیشرفت فوتبال کشور را شاهد خواهیم بود. این هزینه‌ها برای فوتبال کشور زیاد نیست اما باید در جایگاه خودش باشد. زیرساخت‌ها باید تعیین شود و آکادمی‌ها و بحث آموزش نیز در دستور کار قرار داداده شود. این مسائل سبب می‌شود توسعه‌ای همسان و پیشرفته‌ای داشته باشیم و همه موارد با یکدیگر توسعه پیدا کند. تمام این موارد ماحصل جلسه امروز بود که با حضور ریاست، اعضای هیئت رئیسه فدراسیون و مدیران‌عامل باشگاه‌ها برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha