اعتراض کشاورزان اروپای مرکزی و شرقی علیه واردات غلات اوکراین + فیلم

تهران- ایرنا- کشاورزان اروپای مرکزی و شرقی عصر سه‌شنبه در بروکسل به خیابان‌ها آمدند تا به واردات غلات اوکراینی که به گفته آنها بر معیشت آنها تأثیر منفی می‌گذارد، اعتراض کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از یورونیوز، معترضان از اتحادیه اروپا خواستند تا اقدامات قاطع و بلندمدتی در مورد این موضوع که باعث ایجاد تنش در منطقه شده است، اتخاذ کند.

سال گذشته، اتحادیه اروپا عوارض واردات محصولات کشاورزی اوکراین را لغو کرد تا از این کشور درگیر حمایت کند اما غلات ارزان قیمت، بسیاری از کشاورزان محلی را از بازارهای محلی خودشان محروم کرده است.

دری بیزو یکی از کشاورزان رومانیایی، گفت: غلات اوکراین فقط باید از کشورهای ما ترانزیت شده و به کشورهایی که نیاز به این غلات دارند مثل کشورهای آفریقایی بروند نه اینکه بازارهای محلی ما را اشباع کنند زیرا خود ما غلات زیادی برای فروش در بازارهای خودمان تولید می‌کنیم.

اتحادیه اروپا در پایان ماه آوریل با پنج کشور عضو قراردادی منعقد کرد که به آنها اجازه داد فروش و ذخیره غلات اوکراینی را در قلمرو خود متوقف کنند و در عین حال به آنها کمک مالی ۱۰۰ میلیون یورویی نیز اختصاص داد اما این توافق در ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) منقضی می‌شود.

کشاورزان اکنون خواستار بودجه اضافی اتحادیه اروپا و همچنین اقدامات نظارتی جدی‌تر مانند افزایش کنترل کیفیت برای واردات هستند.

تولیدکنندگان اروپای شرقی می‌گویند که نمی‌توانند با تولیدکنندگان اوکراینی رقابت کنند زیرا کشاورزان اوکراینی بر اساس قوانین سبز سختگیرانه اتحادیه اروپا و دستورالعمل‌های آفت‌کش‌ها عمل نمی‌کنند.

یوزف لوزی نایب رئیس اتاق کشاورزی مجارستان با اشاره به اینکه تولیدکننده اوکراینی با شرایط یکسان تولیدکننده اتحادیه اروپا تولید نمی‌کند و از شرایط سهل‌تری بهره می‌برد، گفت: این مساله منصفانه نیست.

وی افزود: ما قوانین سبزی داریم که در اتحادیه اروپا اجباری است و استفاده از مواد شیمیایی که ممکن است در اوکراین مجاز باشد، از مدت‌ها پیش در اتحادیه اروپا ممنوع شده است.

به نوشته یورونیوز، کشاورزان معترض خواسته‌های خود را روز سه‌شنبه به اطلاع کمیسر کشاورزی اروپا در بروکسل رساندند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha