بُرش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در چهارمحال و بختیاری تدوین می‌شود

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: بُرش استانی تدوین نقشه مهندسی فرهنگی کشور با استفاده از ظرفیت‌های استان به‌ویژه در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) و فعالان فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زهرا حبیبی شامگاه سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی بُرش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در چهارمحال و بختیاری با حضور نماینده شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کشور تاکید کرد: بررسی میدانی و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) و فعالان فرهنگی این بُرش نقشه راه مناسبی در حوزه زنان و خانواده استان خواهد بود.

وی با اشاره به بررسی‌های انجام شده درباره موضوع‌های فرهنگی و فراوانی آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان و خانواده چهارمحال و بختیاری افزود: به پشتوانه این تحقیقات علمی و با بررسی بیشتر نقشه مهندسی فرهنگی تدوین می‌شود.

حبیبی همچنین به آغاز طرح توان‌افزایی و اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانوار با محوریت آموزش مشاغل خانگی در استان اشاره و تصریح کرد: این پروژه از طرح‌های مهم دولت سیزدهم در حوزه زنان به‌شمار می‌رود و مشاوران فرمانداران در امور بانوان باید نظات جدی بر نحوه اجرای آن داشته باشند.

وی مشارکت سامان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) در اجرای مطلوب این طرح را تاثیرگذار دانست و یادآور شد: گزارش ماهانه روند اجرای این طرح در شهرستان‌ها به‌طور مستمر ارائه شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این طرح با هدف ارتقای آگاهی زنان نسبت به اشتغال و ضرورت آن، آموزش مهارت‌های مورد نیاز بانوان، افزایش عزت‌نفس زنان، تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرایی شد.

وی گفت: در این طرح آموزش‌هایی مانند گوهرتراشی، نخ‌ریسی، قالی‌بافی و سایر مشاغل خانگی آموزش داده و پس از آن زمینه اشتغال بانوان شرکت کننده در دوره‌های آموزشی فراهم می‌شود.

حبیبی تاکید کرد: اشتغال خانواده‌محور، اجرای طرح‌های کسب و کار پایدار و توجه به زنان سرپرست خانوار از اولویت‌های دولت سیزدهم به‌ویژه در مناطق کمترتوسعه یافته مانند چهارمحال و بختیاری است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha