مدیرکل آموزش و پرورش: باید دانش آموزانی در تراز نظام اسلامی تربیت کنیم

شیراز-ایرنا-مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: انقلاب اسلامی به همه طیف ها و نگاه های سیاسی تعلق دارد بنابراین همه باید کمک کنند تا بتوانیم دانش آموزانی در تراز انقلاب و نظام اسلامی تربیت کنیم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمد خلیل عسکری چهارشنبه در گردهمایی بزرگ طلایه‌داران مهر که با حضور مدیران کل و رؤسای ادارات آموزش و پرورش سراسر استان فارس از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: رمز موفقیت آموزش و پرورش در سایه همدلی و همراهی پیشکسوتان تعلیم و تربیت میسر است لذا ظرفیت های کم نظیری در بین مدیران و روسای ادوار مختلف آموزش و پرورش وجود دارد که می تواند چراغی فرا روی ما در مسیر توسعه و پیشرفت نظام تعلیم و تربیت باشد.

وی ضمن قدردانی از همه مسئولانی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در آموزش و پرورش خدمت کرده‌اند، گفت: هیچ توان و ظرفیتی بالاتر از ظرفیت پیشکسوتان آموزش و پرورش نیست که بتوان در مسیر بهبود تعلیم و تربیت از آن بهره برد.

مدیرکل آموزش و پرورش: باید دانش آموزانی در تراز نظام اسلامی تربیت کنیم

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: انقلاب اسلامی به همه طیف ها و نگاه های سیاسی تعلق دارد بنابراین همه باید کمک کنند تا بتوانیم دانش آموزانی در تراز انقلاب و نظام اسلامی تربیت کنیم.

عسکری گفت: هر کجا که می نگریم آثار و خدمات ارزنده‌ای را شاهد هستیم که دستاورد تلاش ها و زحمات مدیران دوره های مختلف آموزش و پرورش است.

وی تقاضا کرد پیشکسوتان تعلیم وترییت، ارتباط خود را آموزش و پرورش قطع نکنند و تجارب ارزنده خود را در اختیار نظام تعلیم و تربیت قرار دهند.

این مقام مسئول همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، یاد و خاطره ۶ مدیر فقید آموزش و پرورش فارس و ۱۰۰ معلم جان‌باخته در اپیدمی کرونا را بزرگداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش: باید دانش آموزانی در تراز نظام اسلامی تربیت کنیم

رییس جامعه روحانیت مبارز فارس نیز در این گردهمایی گفت: مقام معلم و ارزش تعلیم و تربیت به گونه‌ای است که همه مخلوقات او را تحسین می کنند.

حجت‌الاسلام سید محی‌الدین طاهری افزود: آموزش و پرورش همواره فراز و نشیب‌های را طی کرده و اگر در مواردی شاهد ناهنجاری بین دانش آموزان هستیم دلیلش بی توجهی به معلمان است.

وی با بیان اینکه همین معلمان بودند که انقلاب را به پیروزی رساندند و شهدای بزرگی را تربیت کردند، گفت: پس از انقلاب اسلامی در برهه‌ای درهای ورود به آموزش و پرورش به گونه‌ای گشوده شد که افراد مختلفی وارد عرصه تعلیم و تربیت شدند، افرادی که شاید بعضی از آنها برای تربیت دانش آموزان کار خاصی انجام ندادند.

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاالدین حسین(ع) اضافه کرد: معلم باید از ابتدا با برنامه تربیت شود و در تربیت آن از تجارب پیشکسوتان استفاده کرد و این تنها راه نجات آموزش و پرورش است.

طاهری با اشاره به اینکه در گزینش معلمان باید بسیار دقت شود تا بهترین افراد و نخبگان جامعه جذب آموزش و پرورش شوند، گفت: اگر مشکل معیشت معلمان رفع نشود تمرکز کافی را برای تربیت دانش آموزان نخواهند داشت لذا توجه به نیازهای مادی و معنوی امری اجتناب ناپذیر است.

وی بیان کرد: معلمان هستند که جامعه را می سازند لذا برای پیشبرد امور آموزش و پرورش از ظرفیت پیشکسوتان بهره مند شویم.

به گزارش ایرنا، این گردهمایی، با عنوان "طلایه‌داران مهر" با حضور بیش از ۶۵۰ تن از مدیران کل، معاونان و روسای آموزش و پرورش سراسر استان از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در شیراز برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha