توسعه و تعمیق سواد, راهبرد اصلی نهضت سوادآموزی است

شیراز-ایرنا-معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در جمع شورای معاونین آموزش و پرورش فارس گفت: توسعه و تعمیق سواد در بی‌سوادان باید مورد تأکید آموزش دهندگان قرار گیرد؛این از راهبردهای اصلی نهضت سوادآموزی است.

علیرضا عبدی روز شنبه در جمع اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: اتفاقا این راهبرد سواداموزی، در سفر سال ۱۳۸۷ رهبری به شیراز هم مورد تاکید ایشان بود.

معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به نقش مهم معلمی گفت: محتوا در همه جا ثابت است و این معلم است که اگر تلاش کند انسان سازی خواهد کرد و همین باعث شده که این شغل در زمره شغل انبیا باشد.
عبدی گفت: مساله اخلاق در آموزش دهنده و معلم بسیار مهم است چراکه این منجر خواهد شد تا نسبت به کار خود بسیار متعهد و دلسوز شود.
معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور به روز و هفته بزرگداشت مقام معلم اشاره کرد و گفت: اینکه یک روز یا یک هفته را در سال به روز معلم اختصاص دهیم و فقط در این روز و هفته، معلمان شاخص و نمونه را معرفی کنیم خطای راهبردی است.
عبدی گفت: معلمی یک جریان است و باید معلم و کارش در همه ایام سال معرفی و تقدیر شود.
معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور همچنین به مساله گزینش معلمی اشاره کرد و گفت: امسال در نظام گزینش معلمی تغییراتی خواهیم داشت و همه اینها در راستای جذب بهترین ها برای معلمی در حوزه‌های مختلف علمی و اعتقادی و ... در آموزش و پرورش هستیم.
عبدی گفت: در مساله سوادآموزی و آموزش سواد باید تکلیف محوری عمل کرد و این یعنی همه آحاد جامعه باید برای سوادآموزی تلاش کنند.
وی گفت: مساله سوادآموزی مساله‌ای نیست که برای انسان پایان پذیر باشد بلکه انسان باید در همه دوران زندگی اش به سوادآموزی بپردازد چراکه سوادآموزی دیگر صرفا آموزش خواندن و نوشتن نیست.
وی گفت: مصوبه ای در شورای پشتیبانی سواد کشور به تصویب رسیده که گام دوم سوادآموزی اجر شود و آن هم آموزش سواد در دیگر ابعاد انسان همچون عاطفی و اخلاقی است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: کار سوادآموزی کاری مهم است.

محمدخلیل عسکری گفت: مسئولین سوادآموزی در فارس توانسته اند از ظرفیت سایر نهادها با انعقاد تفاهم نامه های مختلف استفاده کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ۶۲هزار معلم کار آموزش به ۹۲۰ هزار دانش‌آموز را برعهده دارند.
عبدی گفت:در استان پهناور فارس دارای تنوع های مختلف فرهنگی و مذهبی داریم و بسیار هم مهاجرپذیر هست.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: همین مسایل باعث شده جذب و سازماندهی جامعه هدف سوادآموزی در استان فارس متفاوت با سایر استانها و دشوار باشد.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت:در سال ۱۴۰۱ در وضعیت نیروی انسانی ده نفر در حوزه ستادی اداره کل و ۹۹ نفر در ادارات و ۳۵ نفر رابط و راهبر سواد اموزی در استان فارس مشغول به فعالیت هستند.
مجید احمدی گفت: در استان فارس تعداد ۲۶ هزار و پانصد نفر بیسواد در دوره های مختلف سوادآموزی، تحت پوشش آموزش‌های سواد قرار گرفته‌اند.
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس گفت: در مورد سوادآموزی اتباع خارجه و کمیساریا بیش از ۹۰درصد از سهمیه اختصاصی به استان را جذب و تحت پوشش سوادآموزی قرار داده ایم.
احمدی گفت: استان فارس استانی پهناور و گسترده است و همین گستردگی و پراکندگی منجر شده کار شناسایی و جذب بی سوادان به سختی انجام شود.
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس گفت: بیش از ۲۸۰۰ نفر آموزش دهنده سواد آموزی در استان فارس وجود دارند که کار آموزش به بیسوادان را برعهده دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha