نهالکاری در ۱۲۵ هکتار از اراضی بیابانی امیرآباد دامغان آغاز شد

سمنان- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: عملیات نهالکاری، آبیاری و مراقبت در سطح ۱۲۵ هکتار از منطقه امیرآباد این شهرستان برای مقابله با پدیده بیابانزایی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر عباسی راد روز چهارشنبه به رسانه ها گفت: این عملیات با اعتباری حدود یک میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: عملیات نهالکاری در امیرآباد دامغان به صورت پیمانی توسط پیمانکار بخش خصوصی به اجرا درآمد و در اجرای این عملیات از نهالهای تاغ و آتریپلکس که با شرایط سخت محیطی سازگار هستند استفاده می شود.

عباسی راد خاطرنشان کرد: پس از کاشت نهال ها، ۶ دوره آبیاری برای سال اول کشت در نظر گرفته شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان بیان کرد: از نتایج از اجرای این طرح های نهالکاری و آبیاری در مناطق بیابانی می توان به جلوگیری از فرسایش بادی، تثبیت خاک، تغذیه سفره های آب زیرزمینی، مهار هجوم ماسه های روان به روستا و تعدیل و تلطیف آب و هوای منطقه، اشاره کرد.

۶۷۱ هزار هکتار از گستره شهرستان دامغان عرصه‌های بیابانی و تپه ماسه ای است.

سمنان با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود. از این میزان ۵۵ درصد نواحی بیابانی و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha