چهارمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین در مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا- چهارمین کنگره بین‌المللی مداخلات تهاجمی غیرجراحی در بیماری‌های مادرزادی ساختمانی قلب (CASPIAN Meeting ۲۰۲۳) صبح امروز سوم خردادماه با حضور ۸۰۰ استاد برجسته داخلی و خارجی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، دبیر علمی کنگره بین المللی قلب کاسپین روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری این کنگره در جمع خبرنگاران گفت: در این کنگره که به مدت سه روز برگزار می شود، علاوه بر متخصصان و صاحب‌نظران برجسته کشور، پروفسور هورست سیورت رییس و بنیانگذار بنیاد جهانیCSI ، فوق تخصص قلب اطفال، رییس بخش قلب و عروق بیمارستان سنکت کاتارینن فرانکفورت به همراه ۲۲ مهمان خارجی از کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان، ایتالیا، لهستان، ترکیه، تایلند، ویتنام، هند و افغانستان نیز حضور دارند.
دکتر محمود شبستری با بیان این که در این کنگره ۷۰ مقاله پذیرش شده است افزود: در مدت زمان برگزاری این کنگره ۱۰۰ سخنرانی در محورهای مختلف همچون بیماری‌های مادرزادی و ساختمانی قلب، اکوکاردیوگرافی جنین، اختلالات ریتم و تصویربرداری و پرستاری ارائه می‌شود.
وی با بیان این که در مدت زمان برگزاری این کنگره ۱۲ عمل جراحی نیز به صورت زنده انجام می‌شود ادامه داد: ارائه موارد پیچیده، ارائه مقالات به صورت الکترونیکی، برگزاری کارگاه‌های جانبی عملی تشریح قلب و ECG توسط مدرسان مجرب از دیگر برنامه‌های این کنگره است.
استاد گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برگزاری نمایشگاه تخصصی در قالب غرفه‌های نمایشگاهی با مشارکت حدود ۲۱ شرکت از شرکت‌های تجهیزات پزشکی و دارویی از سراسر کشور از دیگر برنامه‌های این کنگره است.
شبستری افزود: متخصصان و فوق تخصصان قلب و عروق، فوق تخصص‌های رشته‌های جراحی قلب و عروق، نوزادان، قلب اطفال، مراقبت‌های ویژه، جراحی عروق، متخصصان رشته‌های بیهوشی، کودکان، رادیولوژی، زنان و پرستاری از جمله گروه‌های هدف این کنگره هستند.
وی با بیان اینکه نخستین میزبانی ما در این کنگره قلب کاسپین پنج سال قبل و به میزبانی بیمارستان رضوی بود، ادامه داد: در این برنامه شاهد حضور بیش از ۵۰۰ پزشک متخصص از ۳۰ کشور دنیا بودیم.

پرستاران از حلقه های مهم درمان بیماران قلبی هستند

دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین نیز در این مراسم گفت: پرستاران یکی از مهمترین حوزه‌های فعال در تیم درمان بیماران قلب، هستند و به جهت اهمیت نقش آنان نخستین برنامه در موضوع پرستاری قلب برگزار می‌شود.
دکتر بهزاد علیزاده افزود: امسال برای نخستین بار برنامه‌های حوزه الکتروفیزیولوژی (مطالعه سیستم الکتریکی قلب) در کنگره بین‌المللی قلب کاسپین اجرا می‌شود.
وی با ذکر این نکته که در این کنگره بین‌المللی حضور شخصیت‌های برجسته‌ای از کشورهای مختلف جهان را داریم، افزود: مدرسان دعوت شده در حوزه‌های مختلف از داخل و خارج کشور شخصیت‌های فرهیخته‌ای هستند که پژوهش‌های بسیاری در رشته و تخصص خود داشتند.
علیزاده افزود: توصیه ما به دانشجویان، پرستاران و پزشکان این است که نهایت استفاده را از این رویداد علمی و بین‌المللی در حوزه قلب داشته باشند، کنگره‌ای که به موضوع مداخلات تهاجمی غیرجراحی در بیماری‌های مادرزادی و ساختمانی قلب می‌پردازد.
به گزارش ایرنا، چهارمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین با موضوع مداخلات تهاجمی غیرجراحی در بیماری‌های مادرزادی و ساختمانی قلب (CASPIAN Meeting۲۰۲۳) از سوم تا پنجم خرداد ماه سال ۱۴۰۲ در بیمارستان امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

چهارمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین در مشهد آغاز شد

به گزارش ایرنا، چهارمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین با موضوع مداخلات تهاجمی غیرجراحی در بیماری‌های مادرزادی و ساختمانی قلب (CASPIAN Meeting۲۰۲۳) از سوم تا پنجم خرداد ماه سال ۱۴۰۲ در بیمارستان امام رضا(ع) برگزار می‌شود

چهارمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین در مشهد آغاز شد

سومین کنگره بین المللی قلب از ۱۷ تا ۱۹ مهر ماه سال ۱۳۹۸ به میزبانی بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد و همکاری انجمن‌های داخلی و بین المللی در حوزه قلب برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha