۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۰
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85120609
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار ایلام: تعاونی مرکزی برای تجمیع ایده ها در راستای ارتقای بهره وری است

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: تعاونی ها امروزه به مرکزی برای تجمیع ایده های افراد به منظور افزایش کارآیی و بهره وری تبدیل می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام نیا روز چهارشنبه در نشست منطقه ای مدیران و کارشناسان بخش تعاون اظهار داشت: تعاونی ها نقش خرد جمعی را ایفا می کنند ، در واقع مرکزی برای تجمیع ایده ها در راستای افزایش ضریب بهره وری ، اشتغال و استفاده بهینه از منابع ثروت تلقی می شوند.

وی افزود: تجربه ثابت کرده هرجا امور را به مردم واگذار کرده ایم، به همان میزان توفیقات بیشتر و بهتری داشته ایم، لذا حمایت دولت سیزدهم از بخش تعاونی ها همه جانبه است.

استاندار ایلام یادآور شد: نظام اقتصادی کشور حول سه محور دولتی ، خصوصی و بخش تعاونی شکل گرفته است، اگر بخواهیم مشارکت اقتصادی مردم بالا و تاثیرگذاری مثبتی در اقتصاد داشته باشند، لازمه آن تقویت بخش تعاونی است و شعار سال مورد تاکید رهبری هم حول محور همین‌ تعاونی ها متمرکز است.

بهرام نیا تاکید کرد: یکی از نهاده هایی که می تواند در تحقق شعار سال مورد تاکید رهبری معظم انقلاب تعیین کننده باشد، توجه به بخش تعاونی و رفع مشکلات پیش روی آن است.

وی اضافه کرد: توجه خاصی در استان ایلام به این موضوع برای موانع توسعه و رونق تعاونی ها شده و حدود پنج هزار خانوار مرزنشین در قالب تعاونی شکل گرفته که باعث تثبیت مرزها و توسعه شهر و روستاها شده و نشاط اجتماعی را در پی داشته است.

استاندار ایلام به اشاره به ظرفیت های مختلف بخش تعاونی در استان گفت: سهمیه تعیین شده اشتغال برای ایلام پارسال کمتر از هفت هزار بود، درحالیکه نزدیک به ۱۷ هزار به ثبت رسید و رتبه اول کشوری را کسب کردیم.

بهرام نیا با اشاره به اینکه کارگاه ها و واحدهای تولیدی تعطیل یا نیمه فعال به چرخه تولید بازگشتند، افزود: ۱۰۴ واحدی تولید با حمایت های صورت گرفته به چرخه فعالیت بازگشته اند.

استاندار ایلام: تعاونی مرکزی برای تجمیع ایده ها در راستای ارتقای بهره وری است

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام نیز در این آیین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در برنامه های هفتم توسعه در سال ۱۴۰۱ به نگاه مسئله محور برای حل مسائل گفت: نگاه مسئله محور باید در وهله اول مطالبه مردم و در چهارچوب الزامات نظام و دغدغه های رهبری ، دارای ضرورت و فوریت داشته باشد.

امین دوست محمدی با بیان اینکه اولین گام در استان ایلام جهت ثبات مالی ساماندهی شده ، انضباط مالی است، افزود: مجموع اعتبارات سال گذشته استان یک هزار و ۱۴۷ میلیارد تومان و تعداد پروژه ها نیز یک هزار و ۱۴۹ پروژه بود، یعنی به ازای هر پروژه تقریبا یک میلیارد تومان مصوب شده بود که این تخصیص جوابگو هزینه ها نبود و باید بر اساس نظام برنامه ریزی هوشمند پروژه ها بر اساس اولویت تخصیص داده شوند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در استان همراهی شورای هماهنگی دستگاه های نظارتی بسیار خوب و بر اساس نیازهای استان اعتبارات تخصیص داده می شوند.

وی بیان کرد: بزرگترین مشکل استان با منابع غنی طی ۲ سال اخیر مسئله جهت دهی درست و دقیق به مبانی توسعه استان بر اساس قابلیت های آن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha