اولین نشست گروه مشورتی هسته‌ای کره جنوبی و آمریکا برگزار می‌شود

تهران – ایرنا – مقامات کره جنوبی روز چهارشنبه گفتند که اولین نشست گروه مشورتی هسته ای (NCG) بین یون سوک یول، رئیس جمهور این کشور و جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده احتمالا اواسط خرداد برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، یون و بایدن در خلال نشست ماه گذشته خود در واشنگتن برای تقویت به اصطلاح تعهد "بازدارندگی گسترده" آمریکا برای دفاع از کره جنوبی با تمام قابلیت های نظامی، از جمله سلاح های هسته ای، توافق کردند که گروه مشورتی هسته ای را ایجاد کنند.

انتظار می رود گروه یادشده در مورد مسائل هسته ای و برنامه ریزی استراتژیک بحث و گفت و گو کند و هر سه ماه یک بار به رهبری معاونان وزیر دفاع دو طرف تشکیل جلسه دهد. نتایج این دیدارها به رؤسای جمهور مربوطه گزارش خواهد شد.

در همین باره، یک مقام ارشد ریاست جمهوری کره جنوبی به خبرگزاری یونهاپ گفت: ما اولین نشست NCG را در اولین فرصت و شاید اوایل ماه آینده میلادی، برگزار خواهیم کرد.

در مورد محل ملاقات دو طرف، یک مقام دیگر ریاست جمهوری کره گفت که همه گزینه ها در حال بررسی است، اگرچه سئول گزینه اصلی است.

به گزارش ایرنا، پارک جین، وزیر امور خارجه کره جنوبی، روز سه شنبه گفت اطمینان از عملیات مشترک، اولویت اصلی گروه مشاوره هسته ای کره جنوبی و آمریکا برای تقویت بازدارندگی هسته ای در برابر تهدیدات نظامی کره شمالی است.

وی در سخنانش این احتمال را رد نکرد که ژاپن ممکن است به گروه مشورتی هسته ای (NCG) کره جنوبی و آمریکا بپیوندد و گفت مشارکت ژاپن در این گروه "قابل بحث و گفت و گو است. "

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha