زمین رایگان به خانواده ایثارگران، جانبازان و شهدای آبادان و خرمشهر اهدا شد

آبادان - ایرنا - مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان خوزستان گفت:همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند به خانواده ایثارگران، جانبازان و شهدای هشت سال دفاع مقدس در آبادان و خرمشهر زمین رایگان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داور نوری چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خرمشهر اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ بین بنیاد شهید و امور ایثارگری و سازمان منطقه آزاد اروند ۱۶۰ قطعه زمین به صورت رایگان به این خانواده‌ها اهدا می‌شود.

وی افزود: این اقدام و تفاهم‌نامه در راستای رفاه حال ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدای هشت سال جنگ تحمیلی در شهرستان‌های آبادان وخرمشهر عملیاتی و اجرا می‌شود.

مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان خوزستان گفت: زمین‌های اهدایی آبادان در کنار زمین پنج مهر این شهر و خرمشهر نیز در محله ۱۰۰ دستگاه در نظر گرفته شده است.

نوری بیان کرد: یکهزار و ۲۵ نفر در آبادان و ۵۳۶ خانواده شهید و ایثارگر در خرمشهر واجد شرایط دریافت زمین هستند که در ۶ سال گذشته آنگونه که شایسته است به خانواده‌های شاهد و ایثارگر ریدگی نشده و فقط ۳۰درصد از مشمولان واگذاری زمین تاکنون موفق به گرفتن زمین برای ساخت شدند.

طرح واگذاری زمین به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، امروز در قالب تفاهم نامه ای نمادین بین منطقه آزاد اروند و بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر امضا و رسانه‌ای شد.

آزادسازی خرمشهر از اهداف اصلی عملیات بیت‌المقدس در خلال جنگ ایران و عراق بود که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرماندهی علی صیاد شیرازی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی محسن رضایی و احمد متوسلیان انجام گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha