نماینده اسپانیا در پارلمان اروپا:تحریم سوریه در راستای منافع آمریکا بود

دمشق- ایرنا - نماینده اسپانیا در پارلمان اروپا گفت : تلاش برای تحریم ها و دور نگه داشتن سوریه از مجامع بین المللی اقدامی غیرقانونی بود که تنها در راستای منافع و جاه طلبی های آمریکا بود.

به گزارش ایرنا ، مانو پیندا در گفت و گو با خبرگزاری سانا تاکید کرد که از سرگیری مشارکت سوریه در جلسات شورای اتحادیه عرب نشان دهنده موضوع مهمی است که به نفع منطقه و کل جهان عرب است.

وی تصریح کرد: تلاش برای دور نگه داشتن سوریه از مجامع بین المللی اقدامی غیرقانونی بود و تنها در خدمت منافع و جاه طلبی های آمریکا بود.

پایان دادن به اشغال اراضی و غارت و سرقت منابع طبیعی سوریه اهمیت دارد

نماینده اسپانیا در پارلمان اروپا افزود: آنچه سوریه در حال حاضر به آن نیاز دارد، روابط مبتنی بر احترام متقابل، پایان دادن به اشغال اراضی آن و غارت و سرقت منابع طبیعی آن است تا مردم سوریه بتوانند صلحی پایدار و دور از همه چیزهای مداخله خارجی ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات و مجازات‌ هایی که مردم سوریه از آن رنج می‌ برند بازتابی از ایدئولوژی دولت‌های آمریکا در مجازات آزادگانی است که با سیاست‌ ها و برنامه‌ های آنها مخالف هستند.

پیندا بر لزوم احترام به قوانین بین المللی و کمک به مردم سوریه و ایستادن در کنار آن برای بازسازی کشورشان بدون دخالت در امور داخلی آنها تاکید کرد و گفت : تنها از این طریق می توان به صلح، پیشرفت و رفاه در منطقه دست یافت.

شکست جدیدی برای سیاست های آمریکا در منطقه خاورمیانه

ییرجی فیفادیل، نماینده سابق پارلمان چک نیز گفت: مشارکت بشار اسد رئیس جمهور سوریه در نشست جده و از سرگیری مشارکت سوریه در نشست های اتحادیه عرب نشان دهنده شکست جدیدی برای سیاست های آمریکا در منطقه خاورمیانه است.

اجلاس سران عرب عصر روز جمعه گذشته با حضور بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در شهر جده برگزار شد.

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در این اجلاس بر لزوم حل و فصل ریشه‌ای مشکلات و بحران‌های منطقه تاکید کرد و گفت که روند آشتی های منطقه‌ای امیدها را افزایش می دهد.

رئیس جمهور سوریه در سخنان خود در سی و دومین اجلاس سران عرب در جده در سخنانی اظهار داشت: صلح ها و گفت وگوهایی سازنده که میان کشورهای عرب انجام شده یک فرصتی تاریخی برای تنظیم مجدد امور فیمابین کشورهای عربی بدون دخالت خارجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha