۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۲:۰۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85051694
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمشق: صلح پایدار در سوریه با تداوم اشغالگری آمریکا ممکن نیست

تهران- ایرنا- وزارت خارجه سوریه چهارشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که صلح پایدار در سوریه با تداوم اشغالگری آمریکا در این کشور ممکن نیست.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که اگر تامین مالی، حمایت آمریکا و متحدان غربی آن نبود، گروه‌های تروریستی مسلح نمی‌توانستند مردم سوریه را قتل عام و زیرساخت‌ها و بنای تمدنی که الگویی برای پیشرفت و رفاه مردم سوریه بود را نابود کنند.

در این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه آمریکا یا هر یک از اسلاف وی نمی‌توانند دست‌های آلوده خود به خون مردم سوریه در جبل الثرده در استان دیرالزور و تخریب شهر رقه یا غارت نفت و محصولات کشاورزی سوریه که هنوز ادامه دارد و ارزش آن بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار است و آمریکا باید آن را به مردم سوریه بپردازد، بشویند.

این بیانیه افزوده است: اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا درباره حمایت مستمر دولتش از گروه‌های مسلح و شبه‌نظامیان، شاهد روشنی است بر دست داشتن دولت‌های آمریکا در ریختن خون مردم سوریه در ۱۲ سال گذشته و به همین دلیل او و مقامات آمریکایی که از بودجه نامحدود برای ویران کردن سوریه و ریختن خون استفاده کرده‌اند، باید پاسخگو باشند.

دمشق تاکید کرده است که صلح مستمر و پایدار در سوریه از طریق تداوم اشغال خاک سوریه توسط آمریکا و ایجاد پایگاه‌های نظامی غیرقانونی امکان پذیر نیست.

وزارت خارجه سوریه در پایان بیانیه خود آورده است: امپراتوری‌های ظلم، خودسری، ویرانگری و استکبار فروپاشیده است و سوریه باور ندارد که حال و آینده این سیاست‌ها به نتیجه دیگری منجر شود، سوریه چشم به جهان چند قطبی دارد که در آن امنیت، ثبات و عزت برای همه حاکم است.

با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، تروریست‌های آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

طی سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آنها شده است؛ اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام داده است.

در سه سال گذشته آمریکا با اعزام نیرو و تجهیزات بیشتر حضور خود را در مناطق نفت خیز سوریه بیشتر کرده، حضوری که منجر به افزایش سرقت نفت مردم این کشور شده است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha