شمال‌غرب کشور ظرفیت‌های لازم برای صدور فرهنگی غنی ایرانی را دارد

اردبیل - ایرنا - رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: شمال‌غرب کشور قابلیت و ظرفیت‌های لازم برای صدور فرهنگ غنی ایرانی اسلامی را دارد و حوزه هنری باید برای تحقق این هدف برنامه‌ریزی و تلاش کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد مهدی دادمان روز چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه روسای قبلی و جدید حوزه هنری استان اردبیل در مجتمع بانوان و خانواده شهرداری اردبیل اظهار کرد: تحت تاثیر یک تهاجم همه جانبه فرهنگی، هنری، عقیدتی و رسانه ای از ناحیه استکبار هستیم اما این امر نباید ما را از هدف مهم صدور فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی باز دارد.

وی افزود: سند زیست بوم فرهنگی و هنری استان اردبیل مبتنی بر الگوی ایرانی اسلامی با بهره‌برداری از شخصیت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی استان تدوین شده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی تصریح کرد: فرصتی برای درگیر شدن با حواشی نداریم و باید حوزه هنری استان با همکاری مجموعه‌های فرهنگی، بستر حضور ، بروز و مجاهدت هنرمندان را فراهم کند.

وی در ادامه با تبریک سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: متاسفانه در روایت خرمشهر به رشادت رزمندگان و مقاومت مردم این شهر بسنده کرده‌ایم و آنطور که شایسته است، به مقوله فتح خرمشهر پرداخت نشده است و باید به این مضمون بیشتر توجه شود زیرا این فتح الفتوح، معادله جنگ را به نفع ایران تغییر داد.

دادمان تصریح کرد: اگر به مقدار کافی به عمق اندیشه و ارزش‌های مربوط به فتح خرمشهر پرداخت و آثار لازم تولید می‌شد، شاید بسیاری از مشکلاتی که امروز با آنها گریبانگیر هستیم را نداشتیم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: قبل از فتح خرمشهر کشور دچار تزلزل سیاسی و برخی مشکلات بود اما در همین شرایط عده‌ای از جوانان مومن و انقلابی با تکیه بر ایمان، عملیات آزادسازی خرمشهر را طراحی کردند.

شمال‌غرب کشور ظرفیت‌های لازم برای صدور فرهنگی غنی ایرانی را دارد

خرمشهر جبهه سمبل مقاومت است

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل هم در این آئین، خرمشهر را سمبل جبهه مقاومت معرفی کرد و گفت: فضایی که اکنون تجربه می‌کنیم، مهمترین عقبه انقلاب اسلامی است و در این برهه، قبول مسئولیت فرهنگی، نوعی انتحار است.

وی افزود: باید خیزی که برای آزادی خرمشهر برداشته شده بود، بار دیگر در عرصه فرهنگی برداشته شود و آگاه باشیم که استکبار جهانی می‌خواهد صدای جمهوری اسلامی به گوش جهان نرسد اما در این کار بازمانده و صدای نظام اسلامی به دنیا مخابره شده است.

به گزارش ایرنا پخش نماهنگ و ویدئوهایی از عملکرد حوزه هنری استان اردبیل از بخش‌های دیگر این آئین بود و در پایان، مهیار سپهری به عنوان رئیس این حوزه معرفی و از امیر رجبی رئیس قبلی آن قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha