برخورد قانونی با بارگذاری گواهی‌های جعلی برای دریافت پروانه اشتغال

تهران - ایرنا - سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بارگذاری گواهی‌های جعلی (صادرشده از اشخاص مختلف بدون گذران دوره‌های توانمندسازی و کارگاه‌های تخصصی) در اختیار هیات بدوی رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای قرار خواهد گرفت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، در متن این اطلاعیه آمده است «به اطلاع متقاضیان پروانه اشتغال می‌رساند، برابر گزارش‌های دریافتی گواهی‌های صادر شده از افراد مختلف بدون گذراندن دوره‌های توانمندسازی و کارگاه‌های تخصصی بارگذاری می‌شود؛ افرادی که از این دست گواهی صادر کنند و متقاضیانی که دریافت‌کننده این نوع گواهی جعلی باشند، در اختیار هیات بدوی رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای قرار گرفته و با آنان برخورد قانونی می‌شود؛ بنابراین از تاریخ این اطلاعیه گواهی‌هایی پذیرفته می‌شود که مجوز سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره دریافت کرده باشند.»

به گزارش گروه جامعه ایرنا، به استناد تبصره (۳) ماده (۴) قانون تشکیل سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره برای اشتغال در حرفه‌های روان‌شناسی و مشاوره، دریافت پروانه و عضویت در این سازمان الزامی است.

همچنین باتوجه به بند (۱) ماده (۳) قانون مذکور تعیین حدود صلاحیت‌های تخصصی و صدور شماره نظام و پروانه اشتغال برای اعضاء نیز از اختیارات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره است.

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ در اطلاعیه‌ای فهرستی از روانشناس‌نماها و مشاوران فاقد مجوز را به همراه صفحات مجازی این گروه منتشر و اعلام کرد که این فهرست اولیه است و عناوین اشخاص فاقد مجوز در آینده به‌روزرسانی خواهد شد.

محمد حاتمی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره نیز پیش از این سه فهرست از اسامی روانشناس‌نماها و مشاوران فاقد مجوز را منتشر کرده و گفته بود: بیشترین فعالیت روانشناس‌نماها در حوزه انرژی درمانی، عرفان‌های نوظهور و کوچینگ (مربیگری) بوده است.

وی همچنین در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت که برخی از سوء‌استفاده‌های مالی و اخلاقی باعث اعلام این اسامی شد.

وی گفته بود که تاکنون سه فهرست از گروه روانشناس نماها به جامعه معرفی شده است و این اقدام بدون شک تداوم خواهد داشت؛ زیرا این اقدام از وظایف سازمان نظام روانشناسی و مشاوره است و باید جمعیت فاقد صلاحیت در این حوزه به مردم معرفی شود؛ فهرست چهارم نیز در این رابطه تکمیل و اعلام خواهد شد.

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره از تاریخ ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ به درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir) متصل شد. از تاریخ نام‌برده همه دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد (رشته‌های مرتبط و غیرمرتبط) براساس معیارهای اعلامی در درگاه ملی مجوزها بررسی می‌شوند؛ به عبارت دیگر، در صورتی که متقاضی شرایط اعلام شده در این درگاه را داشته باشد، از طرف سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور پروانه اشتغال (برای ارائه خدمات مشاوره‌ای) را دریافت می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha