۳ خرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۱۲
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85121415
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امضای توافقنامه جمهوری چک با سوئد برای خرید خودروی زرهی به ارزش ۲.۷ میلیارد دلار

تهران- ایرنا- پتر فیالا نخست وزیر جمهوری چک گفت که کشورش قصد دارد ۲۴۶ خودروی زرهی CV۹۰ ساخت سوئد به ارزش ۲.۷ میلیارد دلار خریداری کند.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، فیالا چهارشنبه در کنفرانسی خبری گفت: امروز خرید ۲۴۶ خودروی زرهی به ارزش ۵۹.۷ میلیارد کرون سوئد (۲.۷ میلیارد دلار) را تصویب کردیم.

جمهوری چک در ماه دسامبر گذشته توافقنامه خرید این خودروها را امضا کرد و انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۶ اولین محموله این خودروهای زرهی تحویل شود.

یانا چرنوچوفا وزیر دفاع جمهوری چک این قرارداد را یکی از بزرگ‌ترین توافقنامه‌های خرید سلاح در سال‌های اخیر توصیف کرد.

به گفته وی، بخشی از تولید خودروهای زرهی سوئدی توسط شرکت‌های جمهوری چک انجام می‌شود و حدود ۴۰ درصد از هزینه ساخت آنها به اقتصاد چک باز می‌گردد.

جمهوری چک سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ با خرید خودروهای نفربر و تانک‌های مدرن، واحدهای نظامی مجهز به تجهیزات سنگین مکانیزه ایجاد کند.

در همین حال، لهستان در همسایگی چک دوشنبه اعلام کرد که مذاکرات برای خرید هواپیماها هشدار اولیه از سوئد پیشرفت قابل توجه‌ای داشته است و بزودی این گفت‌وگوها نهایی می‌شود.

ماریوژ بلاژچاک وزیر دفاع لهستان دوشنبه در توئیتی نوشت: ما در حال انجام مذاکراتی پرجزئیات هستیم و امیدوارم در زمانی کوتاهی به موفقیت برسد.

وی افزود: ما از این طریق (خرید هواپیما از سوئد) انعطاف‌پذیری لهستان و جناح شرقی ناتو را تقویت می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha