۴ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۱۸
کد خبر: 85121583
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

همایش روسای سازمان‌های اورژانس کشور در یزد گشایش یافت

یزد_ ایرنا _ سی و نهمین همایش روسای سازمان‌های اورژانس کشور، روز پنجشنبه طی مراسمی در سالن همایش‌های باقرالعلوم(ع) یزد گشایش یافت.

به گزارش ایرنا در این اجلاس رئیس و نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ، رئیس و معاونین سازمان اورژانس کشور، استاندار یزد و جمعی از مسوولان استان حضور دارند.

همچنین در این اجلاس ۲ روزه، ۶۴ مدیر اورژانس پیش بیمارستانی از دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور حضور دارند و در زمینه مسائل مختلف اورژانس بحث و تبال نظر می کنند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در این همایش با بیان اینکه اعتبارات وزارت بهداشت امسال ۵۱ درصد رشد داشته است، افزود: اعتبارات تملک دارایی سازمان اورژانس نیز به سه هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته و شرایط برای تجهیز و به روزرسانی اورژانس باز شده است.

سید جلیل میرمحمدی گفت: ۳۸۲ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ برای حوزه بهداشت در نظر گرفته شده که ۵۱ درصد آن به دانشگاه اختصاص یافته است.

وی در ادامه استفاده از ظرفیت خیرین را مهمترین و موثرترین راهکار توسعه زیرساخت‌های اورژانس دانست و بیان کرد: استفاده از ظرفیت صنایع نیز یکی دیگر از راهکارهای تجهیز و بروزرسانی لجستیکی سازمان اورژانس در استانها است.

نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تأمین زیرساخت های لازم برای تربیت نیروی انسانی لازم، تصریح کرد: اعطای مجوز رشته کاردانی فوریت‌های پزشکی راهکاری موثر در این حوزه است.

وی با بیان این‌که سازمان اورژانس باید جایگاه و چشم‌انداز این سازمان را در پنج سال آینده روشن کند، گفت: ما نیز تعهد می‌کنیم چشم انداز پنج ساله اورژانس را در برنامه هفتم توسعه‌ای به صورت ویژه مد نظر بگیریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم گفت: همه به اهمیت راهبردی فعالیت های اورژانس واقف هستند و یکی از رضایتمندی های عملکرد حکمرانی خوب ، رضایت از عملکرد اورژانس می باشد به دلیل اینکه در سخت ترین لحظات که افراد گرفتار هستند برای نجات آنها تلاش می کنند.

دکتر سید مهدی هاشمی افزود: در استان یزد ۶۶ پایگاه اورژانس با ۵۱۰ نیرو فعال است که در سال گذشته ۸۲ هزار ماموریت توسط این نیروها در استان انجام شد.

وی بیشترین ماموریت اورژانس استان را حوادث ترافیکی ، بیماریهای قلبی و عروقی و تنفسی بیان کرد و گفت: ۱۱ پایگاه اورژانس در استان یزد آماده است .

هاشمی با اشاره به فرسودن بودن ناوگان اورژانس استان گفت: تنها اتوبوس آمبولانس استان هم فرسوده است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات این ناوگان نوسازی شود تا در زمینه خدمات دهی با کیفیت با مشکل روبرو نشویم.

وی حمایت از پرسنل نیروهای اورژانس را خواستار شد و افزود: امیدواریم درخواست های این نیروهای فداکار مورد توجه قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha