عسگریان: باید منابع صندوق بیمه روستائیان و عشایر مولد شود

تهران- ایرنا- معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این صندوق از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را شروع کرده، صندوق جوانی است که باید منابع آن مولد شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا عسگریان روز پنجشنبه در گردهمایی مدیران و کارگزاران صندوق اظهار داشت: این دومین صندوق باز است که قرار است، بیش از صد سال عمر کند. کل نظام مکلف است به بیمه شدگان روستایی این صندوق خدمات رسانی کنند.

وی افزود: ۵ سال گذشته نسبت پشتیبانی صندوق ۲۰۰ نفر بیمه پرداز و یک نفر بازنشسته بوده است که به یکباره این جریان تند شد و اکنون نسبت پشتیبانی صندوق۱۰ به یک است که اگر با این شیب حرکت کنیم در سه سال آینده پشتیبانی صندوق به چهار نفر بیمه پرداز می رسد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه صندوق بیمه روستایی باید کیفیت خدمات را افزایش دهد گفت: در کنار خدماتی که این صندوق ارائه کرده است ضریب پشتیبانی و پایداری صندوق مهم است هر فعالیتی در این صندوق باید بر اساس منطق و در راستای توسعه متوازن باشد.

وی عنوان کرد: آگاهانه ترین وجه مدیریت باید در صندوق تبیین شود. صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با قدرتی که دارد، نقش موثری در تحولات کشور دارد.

عسگریان خاطر نشان کرد: تضمین درآمد بازنشستگی و تحقق امنیت شغلی کشاورزان، روستائیان و عشایر، نیازمند جذب نیروی کار توانمند در بخش های تولیدی روستایی و عشایری است، فقدان پوشش بیمه اجتماعی برای سالمندان روستایی، نابرابری اقتصادی بین شهر و روستا را تشدید و نرخ کاهش فقر روستایی را آهسته تر می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha