شهدای روزی طلب ، چشم و چراغ خانواده شهدای فارس
شهدای ورزشکار, شهیدان روزیطلب

شیراز- ایرنا-  به مناسبت سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر و  آغاز هفته کرامت، جامعه ورزش و جوانان فارس با خانواده شهدای روزیطلب، شهیدان ورزشکار دیدار و گفت و گو کردند و از مقام شامخ این شهدای والامقام ورزشکار تجلیل شد.

رییس بسیج ورزشکاران استان فارس روز پنجشنبه درحاشیه این دیدار در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: ‌سوم خرداد ماه روز ایثار،مقاومت و ایستادگی جان بر کفان اسلام است که با ریختن خون خود درخت آزاد دفاع از میهن اسلامی را آبیاری کردند.

شکرالله مسکویی افزود:‌ سازمان بسیج ورزشکاران و اداره کل ورزش و جوانان استان فارس در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام ورزشکار و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه ورزشکار استان با خانواده معزز شهدا دیدار می کنند.

یادواره شهدای ورزشکار

وی اضافه کرد:‌ برای حضور پرشور خانواده معظم شهدای ورزشکار در کنگره بزرگ سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس که درسال جاری برگزار می شود، برنامه ریزی کرده ایم.

مسکویی تاکید کرد:‌ مراسم یادواره شهدای ورزشکار استان در قالب خانوادگی، محله محور در استان برگزار می شود و وظیفه خود می دانیم از همه ظرفیت ها برای شناساندن سیره ومنش و زندگی شهدا به نسل جوان ورزشکار استفاده کنیم.

شهدای روزیطلب ، چشم و چراغ خانواده شهدای فارس
تقدیر از برادر شهیدان روزیطلب

اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت

همچنین در این مراسم معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان فارس هم اعلام کرد :‌نفس کشیدن در مکانی که متبرک به نام و نفس شهدا بوده است برای ما موجب افتخار است .

علیرضا امینا زاده ادامه داد :‌ باید با اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد ومقاومت یاد ونام شهدای عزیز را گرامی بداریم و منش و سیره و زندگی و رشادت شهدا را سرلوحه کار خود قرار دهیم .

وی اضافه کرد:‌ بر نامه داریم باهمکاری ومحوریت هیات های ورزشی و ورزشکاران، مربیان و مدیران ورزشی آنها را با چنین فضای معنوی مانوس کنیم.

نصب تصویر شهدای ورزشکار در اماکن ورزشی

رییس اداره ورزش وجوانان شهرستان شیراز هم گفت :‌زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهدا به ویِژه شهدای والامقام ورزشکار از اولویت های اداره ورزش وجوانان شیراز است.

رحیم خداجو بیان کرد: همه مکانهای ورزشی شهرستان شیراز با نصب تصاویر مبارک شهدای ورزشکار به تناسب رشته ورزشی برای حضور در کنگره بزرگ سرداران و ۱۵هزار شهید استان فارس آماده خواهند شد.

شهدای روزیطلب ، چشم و چراغ خانواده شهدای فارس
دیدار جامعه ورزش با خانواده شهدای ورزشکار

وظیفه داریم با جهاد تبین جلو تهاجم فرهنگی غرب را بگیرم

همچنین محمدحسین روزیطلب برادر شهیدان والامقام محمد حسن، محمد جواد و محمد محسن روزیطلب و متولی بیت الشهدای روزیطلب زندگی نامه و خاطرات برادران شهیدشان را بازگو کرد.

وی بیان داشت :‌متاسفانه تابلوی خوبی برای آیندگان و نسل جوان موجود جامعه ترسیم نکرده ایم وهمانگونه که مقام معظم رهبری در مورد تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان اشاره کردند، نسل جوان ما با الگو برداری از دنیای غرب در دامن شبیخون فرهنگی قرار گرفته اند و امروزما وظیفه داریم با جهاد تبیین و روشنگری جلو این تهاجم فرهنگی و جنگ ترکیبی که دشمنان قسم خورده مردم ایران ترسیم نموده اند را بگیریم.

روزیطلب اضافه کرد:‌ قطعا خون شهدا نجات بخش این کشور امام زمان(عج) است و باید با کار فرهنگی و فعالیت جهادی و خدمت به مردم خصوصا اقشار کم برخوردار جامعه در زمینه سازی ظهور حضرت ولی عصر (عج) و ادامه راه شهدا گام برداریم.

به گزارش ایرنا، ‌پاسدار شهید محمد حسن روزیطلب درعملیات فتح المبین، پاسدار شهید محمد جواد در عملیات کربلای پنج و طلبه بسیجی شهید محمد محسن در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نایل شدند. ‌

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha