۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۴
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85121821
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قاچاقچیان کالا در خلخال بالغ بر ۱۳۰میلیارد ریال جریمه شدند

اردبیل-ایرنا- رئیس تعزیرات حکومتی خلخال گفت: سال گذشته مجموع جرایم نقدی پرونده‌های مربوط به قاچاق کالا در این شهرستان ۱۳۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بوده است.

به گزارش ایرنا، بابک مرسلی در جلسه مقابله با قاچاق کالا و ارز خلخال با اعلام این خبر اظهار کرد: سال گذشته ۱۸۵ پرونده قاچاق کالا در اداره تعزیرات حکومتی خلخال تشکیل شد و بعد از رسیدگی به پرونده‌ها، متخلفان به پرداخت ۱۳۰میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

وی اظهار کرد: قاچاق درختان جنگلی بویژه درخت گردو، لوازم یدکی، لوازم آرایشی بهداشتی و پارچه و لباس خارجی بیشترین سهم را از قاچاق کالا در این شهرستان داشته اند.

هرگونه جابجایی دام زنده منوط به اجذ مجوز از مراجع مربوطه است

رئیس تعزیرات حکومتی خلخال تصریح کرد: هرگونه نقل و انتقال و جابجایی دام زنده تنها با دریافت مجوز از مراجع مربوطه به خصوص دامپزشکی استان و شهرستان مجاز است و در صورت عدم داشتن مجوز جابجایی دام زنده قاچاق محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: قبل از سال ۱۴۰۰ دام‌های توقیفی و فاقد مجوز جابجایی ،به اداره اموال تملیکی مرکز استان انتقال داده می‌شدند که پس از اصلاح قانون، هم اکنون دام زنده توقیف شده پس از رسیدگی به پرونده، به قیمت روز فروخته می‌شود.

سامانه هویت‌گذاری و پلاک‌کوبی دام زنده راه‌اندازی شد

مدیر جهاد کشاورزی خلخال هم در این جلسه گفت: سامانه هویت گذاری و پلاک کوبی دام زنده راه اندازی شده و دامدارانی که قصد جابجایی دام های خود را دارند می‌توانند با کسب مجوز نسبت به جابجایی دام خود اقدام کنند.

حسن نورمحمدی همچنین از احتمال افزایش قیمت علوفه و نهاده‌های دامی خبر داد و گفت: با توجه به ادامه روند خشکسالی و کاهش سطح تولید علوفه و جو و ذرت در سطح مزارع و کشتزارهای استان و شهرستان خلخال احتمال افزایش قیمت علوفه و نهاده های دامی وجود دارد.

وی گفت: با وجود اینکه میزان پرداختی صندوق بیمه محصولات کشاورزی در خلخال کاهش پیدا کرده است، در عین حال بیمه محصولات کشاورزی تنها راهکار مطمئن برای جبران خسارت سرمازدگی و خشکسالی است.

مدیر غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خلخال نیز در این جلسه گفت: برای پیشگیری از قاچاق دارو هم اکنون طرح شناسه گذاری دارو در دو مرحله از سوی وزارت بهداشت و درمان به مورد اجرا گذاشته شده است.

داور کاظمی گفت: هم اکنون ۹۱۶ قلم دارو در کشور دارای شناسه و کد مورد تایید سیستم بهداشتی و درمانی هستند واز فروش داروی قاچاق و فاقد شناسه در داروخانه‌ها جلوگیری می‌شود.

مدیر غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی خلخال اضافه کرد: در حال حاضر بیشترین قاچاق کالا در حوزه غذا و داروی خلخال مربوط به فروش لوازم بهداشتی، آرایشی قاچاق و فاقد مجوزهای بهداشتی در سطح واحدهای صنفی است و معاونت غذا داروی دانشکده علوم پزشکی برای پیشگیری از این امر موارد، بازدیدهای خود را از این اماکن افزایش داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha