نیروی دریایی ارتش محیط منطقه را برای منافع آمریکا ناامن کرده است

گرگان- ایرنا- مسوول تبلیغات عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: قدرت نظامی نیروی دریایی و سفر ناوگروه این نیرو به دور دنیا در واقع منطقه را برای منافع آمریکا ناامن کرده است.

به گزارش ایرنا، ناخدا ابراهیم تازیکی روز جمعه در مصلی نماز جمعه گرگان اظهار کرد: از چندین سال قبل که استکبار جهانی استفاده از سلاح تحریم منافع اقتصادی ایران را در دستور کار و برنامه‌هایش قرار داد در واقع می‌خواست نفتکش‌های ما را در دریا و آب‌های آزاد متوقف کنند، اما امروز این شرایط برای خود آنها به وجود آمده است.

وی بیان کرد: آمریکا از این اقدامش قصد ناامن کردن منطقه برای نفتکش‌های ایران را داشت اما امروز خودش در این منطقه گرفتار شده است.

وی اظهار کرد: البته قدرت نظامی نیروی دریایی ایران جدا از منطقه، منافع اقتصادی آمریکا را در هر منطقه‌ای و حتی اقیانوس‌های آرام و اطلس به خطر انداخته و با قدرت بازدارندگی‌اش نیروهای آمریکایی را تا سواحل ایالات متحده به عقب رانده است.

مسوول تبلیغات عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش گفت: امروز در سال‌ تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه ملت ایران، متخصصان، دانشمندان و فناوران کارآزموده صنعت دفاعی جمهوری اسلامی توانستند با همکاری دانشگاه‌ها، مراکز و شرکت‌های دانش‌بنیان بومی شعار «ما می‌توانیم» را به شعار «ما توانستیم» تبدیل کنند.

تازیکی افزود: حضور ناوشکن ایرانی دنا و نیز ناو بندر مکران در همراهی این ناوگروه اقتدار علمی ایران را به منصه ظهور و بروز رساند و نشان داد با دانش نظامی و استفاده از افسران کارآزموده در کشور، قدرت نظامی و دفاعی ایران به مرحله‌ای از خودکفایی رسیده است.

وی ادامه داد: افسران نیروی دریایی ارتش به عنوان بخشی از نیروهای نظامی قدرتمند جمهوری اسلامی ایران با پیروی از امام و رهبری، ارزش‌پذیری از آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی، با واقع‌بینی و ژرف‌نگری و عزت‌خواهی و تلاش مداوم، دلیرمردانه و شجاعانه از آب‌های آزاد عبور کردند.

وی با ارائه گزارشی از سفر ناوگروه و اقداماتی که در طول مدت سفر دلیرمردان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام دادند، خاطرنشان کرد: این ناوگروه که مسافت ۷۵ هزار کیلومتر در آب‌های آزاد و خلیج و بنادر کشورهای مختلف را پیمود، در کنار این دلاور مردی ها و اقدامات فرهنگی، چندین عمل قلب جراحی و احیا نیز در ناوگروه انجام دادند.

نیروی دریایی ارتش محیط منطقه را برای منافع آمریکا ناامن کرده است

مسوول تبلیغات عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش گفت: سفر این ناوگروه در واقع رساندن پیام صلح و دوستی نظام جمهوری اسلامی ایران به کشورهای دنیا بود.

تازیکی تاکید کرد: در کنار رساندن این پیام، پیام دیگر دلیرمردان نیروی دریایی این بود که «استکبار جهانی قادر به ایجاد سدی در هیچ کشوری در آبهای آزاد نیست.»

وی بیان کرد: در زمان حضور ناوگروه ایرانی در سواحل کشورهای دیگر شناورهای آنان و حتی شناورهایی در طول مسیر با این گروه برخورد می‌کردند به ناو ایرانی ادای احترام می‌کردند و این در واقع نشان از تبدیل شدن قدرت نیروی دریایی ایران به یک قدرت جهانی بود.

وی یادآور شد: اثبات توانمندی نیروی دریایی ارتش با استفاده از توانمندی‌های داخلی، اعتبار بخشی قابلیت دفاعی و تقویت و توسعه همگرایی با کشورهای دیگر و تبادل و شرکت در رزمایش مشترک با آن کشورها، فراهم کردن امنیت منطقه و ناامن کردن منطقه برای دزدان دریایی، از آثار سیاسی و تبعات حضور ناوگروه ایرانی در آب‌های آزاد بود.

تازیکی تصریح کرد: کمرنگ شدن یا عدم حضور ناوهای ایرانی در منطقه در واقع به معنای وارد شدن خلل و خدشه غیرقابل جبران در منطقه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha