کارشناسان کره ای: آمریکا مانع همکاری شرکت های کره جنوبی با چین نشود

تهران- ایرنا - کارشناسان معتقدند آمریکا باید به فعالیت‌های شرکت‌های بزرگ؛کره ای از جمله سامسونگ و اس کی هینیکس در بازار چین از سوی سیاستمداران آمریکایی احترام گذاشته شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روزنامه تایمز کره، در پی ممنوعیت شرکت آمریکایی تراشه سازی تکنولوژی میکرون در چین، جای خالی این شرکت در بازار چین توسط غول های تراشه سازی کره جنوبی از جمله سامسونگ و اس کی هینیکس پر شده است و در میان سیاستمداران آمریکایی درخواست ها برای اجازه نداشتن این شرکت ها برای کار در بازار چین روز به افزایش است که به باور کارشناسان کره جنوبی این موضوع باید از سوی آمریکا مورد پذیرش و احترام قرار گیرد.

دفتر فضای مجازی چین در تاریخ ۲۱ مه اعلام کرد تولیدات شرکت میکرون آمریکا که در چین به فروش می رسد امنیت سایبری خود را از دست دادند و تصمیم گرفته شده که اپراتورهای جدی زیرساخت های مهم از خرید آنها منع شوند.

مایک گالاگر نماینده آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور پس از اظهارات دفتر فضای مجازی چین در مصاحبه ای که در تاریخ ۲۳ مه منتشر شد تاکید کرد شرکت های تراشه سازی کره جنوبی نباید اجازه داشته باشند جای خالی شرکت آمریکایی را در بازار چین پر کنند.

آمریکا در اکتبر ۲۰۲۲ محدودیت هایی برای واردات تجهیزات نیمه رساناها در جهت محدود کردن تکنولوژی تراشه چین وضع کرده بود.

کارشناسان کره جنوبی همچنین پیش بینی کردند تصمیم گیری درباره این موضوع به عهده دولت است تا درمیانه مناقشه تجاری میان آمریکا و چین دست به چه اقدامی بزند. چرا که کره جنوبی از سویی روابط تجاری بسیار خوبی با چین و از سوی دیگر روابط نظامی با آمریکا دارد و دولت کره جنوبی در میانه نبرد میان این دو قدرت بزرگ قرار گرفته است. بنابراین باید بر روی پیدا کردن راه حل دیپلماتیک برای این موضوع سخت کار کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha