افزون بر هزار دانش‌آموز بجنوردی در طرح "کانون مدرسه" شرکت کردند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: هزار و ۲۴۰ دانش آموز دختر و پسر استان در طرح "کانون مدرسه" ۲ مرکز فرهنگی هنری بجنورد شرکت کردند.

فرهاد آقابیگی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح با هدف نشاط آفرینی به فضای آموزشی با همکاری آموزش و پرورش در ۲ مرکز بجنورد انجام شد که دانش‌آموزان در این طرح با حضور در مراکز کانون برخی از سرفصل‌های کتاب‌های درسی را با شیوه‌های رایج در کتاب‌خانه‌های کانون فرا گرفتند و در نهایت با برپایی نمایشگاهی از آثار پایان یافت.

وی افزود: در این طرح ۸۰۰ دانش آموز از هشت مدرسه دخترانه و پسرانه ی بجنورد شامل مدارس روشن ضمیر یک و ۲، مشکات ۲ و سه، پروین، جوادالائمه، کوثر و وحدت طی ۲۰ جلسه در مرکز ۲ بجنورد حضور داشتند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی بیان کرد: همچنین در راستای این طرح ۴۴۰ دانش آموز از سه مدرسه شاهد فرشتگان، پردیس و جنت دخترانه و پسرانه از کتابخانه مجتمع مرکز سه بجنورد بهره مند شدند.

آقابیگی تصریح کرد: این دانش آموزان که از پایه های دوم تا ششم بودند در کارگاه های فرهنگی، هنری و ادبی شرکت کردند که از این میان می توان از کارگاه های کاردستی، مهارت زندگی، نوشتن خلاق، خوشنویسی نام برد.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح دانش آموزان به عضویت کتابخانه ی کانون پرورش فکری درآمدند و کتاب به امانت بردند و در کارگاه های فعال کانون پرورش فکری شرکت مستمر داشتند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی افزود: اکنون هر مرکز در استان به طور میانگین ۴۰۰ نفر عضو دارد و در مجموع بیش از هفت هزار و ۱۰۰ نفر کودک و نوجوان عضو این مراکز هستند.

خراسان شمالی ۲۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شامل ۱۰ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار دارد.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha