سرانه کتاب دانش آموزی در خراسان‌شمالی پایین‌تر از میانگین کشوری است

بجنورد- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سرانه کتاب دانش آموزی در این استان به ازای هر دانش آموز ۵.۶ جلد محسوب می شود و این رقم ۴۰۲ جلد پایینتر از میانگین کشوری است.

محمد عقیقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در مجموع یکهزار و ۷۷۱ کتابخانه در بیش از ۲ هزار باب مدرسه فعال است که از این تعداد هزار و ۱۵ کتابخانه مدرسه‌ای و مابقی کتابخانه کلاسی (قفسه کوچک تعبیه شده در کلاس) است.

وی با اشاره به نامساعد بودن شرایط کتابخانه های مدارس تصریح کرد: در مجموع این آمار؛ فقط ۲ درصد مدارس استان دارای کتابخانه مستقل هستند و مابقی در نمازخانه ها، سالن ها و زیرپله های مدارس دایر است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی بیان کرد: همچنین ۱۹۴ مدرسه استان ۲ نوبته اند که دانش آموزان مدارس هریک از آنها فقط از یک کتابخانه مشترک بهره مند می شوند.

عقیقی در ادامه افزود: در این کتابخانه ها یک میلیون و ۷۸ جلد کتاب با عنوان های علمی، آموزشی، داستان، اجتماعی، فرهنگی موجود است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون از مجموع ۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز استان ۷۶ درصد آنها عضو فعال کتابخانه های مدارس هستند.

عقیقی بیان کرد: بیشترین متقاضی کتاب ها در مدارس مقطع دبیرستان و در راستای کتاب های کمک درسی هستند که این مورد نیازمند اعتبار است.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha