۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85123360
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

نمایش تصادفات موتورسیکلت‌سواران در جایگاه‌های بنزین اصفهان به اجرا درآمد

اصفهان_ایرنا_ مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل و نقل و ترافیک شهری اصفهان گفت: طرح نمایش تصادفات موتورسیکلت‌سواران از طریق نمایشگر با هدف تاکید به رعایت قوانین راکبان و کاهش تصادفات شهری، در جایگاه‌های سوخت به اجرا درآمد.

محمد پورمیدانی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا با تاکید به ازدیاد تخلف موتورسواران در خیابان‌های سطح شهر اظهار کرد: طرح نمایش تصادفات موتورسیکلت‌سواران با هدف رعایت قوانین راکبان هنگام رانندگی در اصفهان، اخیرا بصورت آزمایشی اجرا شد.

وی با بیان‌ نقش قابل ملاحظه موتورسواران در افزایش آمار حوادث رانندگی افزود: واحد آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در این زمینه به اجرای طرح نصب نمایشگر در جایگاه‌های سوخت موتورسیکلت با شعار «نفر بعدی نباشیم» مُبادرت کرده است.

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل و نقل و ترافیک شهری اصفهان تصریح کرد: در این طرح بصورت نمونه، نمایش حوادثی همچون خطر ناشی از عبور از چراغ قرمز، استفاده نکردن از کلاه ایمنی و بی‌توجهی موتورسواران به رعایت قوانین ارائه می‌شود.

وی با بیان‌اینکه با شروع فصل تابستان، تردد شهروندان با موتورسیکلت در سطح شهر نیز افزایش پیدا می‌کند، ادامه داد: این طرح بصورت نمونه ۱۵ روز در یکی از جایگاه های سوخت شهر اصفهان به نمایش درآمد که بر اساس نظرسنجی صورت گرفته با استقبال موتورسواران هم روبه‌رو شده است.

پورمیدانی اضافه کرد: در جایگاه سوخت خیابان ابن سینا، نخستین نمایشگر آزمایشی راه‌اندازی شد که بزودی در دیگر جایگاه‌ها چنین نمایشگرهایی نصب و در صورت استقبال و اثرگذاری آن، این سیستم‌ها با کیفیت مناسب پخش برای نصب در فضاهای باز شهر هم خریداری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا محمدی رییس پلیس راهور اصفهان سال گذشته اعلام کرد: ۵۰ درصد از تصادفات درون شهری مُنجر به فوت مربوط به موتورسیکلت است بوده که راکبان آن آنها از کلاه ایمنی استفاده نکردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha