۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۷
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85554440
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

تلفات بالای موتورسواران در اصفهان نیازمند تدبیراندیشی است

اصفهان - ایرنا - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی اصفهان گفت: اغلب جان باختگان تصادفات درون‌شهری اصفهان راکبان موتورسیکلت‌ هستند که چالش مهمی برای این کلانشهر محسوب می شود و این مساله نیازمند تدبیراندیشی است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی اصغر زارع روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس آمار موجود، سال گذشته ۴۴ درصد جانباختگان تصادف درون شهری استان، راکبان موتورسیکلت بعنوان کاربران آسیب‌پذیر تصادفات بودند.

وی اظهار داشت: پس از اصفهان شهرستان‌های کاشان، خمینی شهر، شاهین شهر، نجف‌آباد، لنجان و شهرضا در رتبه های بعدی از نظر میزان تصادفات موتورسیکلت قرار دارند.
وی افزود: بر همین اساس برنامه جامع ارتقای ایمنی موتورسواران استان در پلیس راهور مدنظر قرار گرفت و این برنامه در شورای ترافیک استان نیز مطرح شد.
سرهنگ زارع افزود: در این راستا تمام دستگاه‌ها برای اجرای این طرح اعلام همراهی کردند و وظایف هر دستگاه نیز مشخص شده است.
وی بیان داشت: کوشش ما این است که در چارچوب این برنامه، تمام ابعاد ایمنی ترافیک شامل اعمال قانون، فرهنگ‌سازی و اقدامات مهندسی ترافیک در نظر گرفته شود و به نحوی برنامه‌ریزی صورت بگیرد که تمایل به تخلف از بین برود.
سرهنگ زارع با اشاره به اینکه در اجرای این طرح رویکرد ترکیبی مدنظر قرار گرفته است، گفت: با توجه به پیچیدگی ملاحظات ترافیک، با ارتباط تنگاتنگ شهرداری و پلیس راهور برای این موضوع گام‌های مؤثری برداشته شده است.
وی همچنین به اجرای برنامه‌های گسترده فرهنگی و آموزشی برای ارتقای فرهنگ موتورسواری در قالب پویش موسوم به «تجربه‌ای به قیمت زندگی» در اصفهان اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های این پویش متوقف کردن موتورسواران متخلف در محل و آموزش آنان در اتوبوس سیار فرهنگ ترافیک در تقاطع‌های قدس، تختی، پل چمران، شمال فردوسی و میدان لاله شهر اصفهان است.
سرهنگ زارع به اقدام ابتکاری و جدید دیگر بمنظور تشویق راکبان موتورسیکلت برای توقف در پشت چراغ قرمز اشاره کرد و گفت: به این منظور نخستین ایستگاه مه‌پاش در تقاطع جی- پروین احداث شده است که در زمان قرمز شدن چراغ راهنمایی و رانندگی اقدام به مه‌پاشی می‌کند.
وی یادآور شد: بانک اطلاعاتی راکبان موتورسیکلت و شناسایی راکبان قانونمند نیز در اصفهان تشکیل شده است تا آنها پس از شناسایی در یکی از برنامه های هفته فراجا در اصفهان مورد تجلیل قرار بگیرند.
رییس پلیس راهور اصفهان همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاران در باره موتورسواری بانوان گفت: در زمان‌حاضر گواهینامه موتورسواری به بانوان داده نمی‌شود و موتورسواری بانوان ممنوع است.
سرهنگ زارع هشدار داد: در صورت مشاهده بانوان در حال موتورسواری، آنها به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha