هواشناسی درخصوص طغیان رودخانه‌های شمال آذربایجان‌غربی هشدار داد

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق بررسی های هواشناسی رگبار باران از عصر روز شنبه نیمه شمالی استان را فرا می گیرد و احتمال طغیان رودخانه ها وجود دارد.

مهدی صابری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی معابر شهری و برخورد صاعقه و خسارت به سازه های سبک در اثر تند باد وجود دارد، افزود: آمادگی دستگاههای اجرایی برای آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه ها لازم است.

وی با بیان اینکه پیش یابی و تحلیل نقشه های هواشناسی بیانگر وزش تندبادهای موقتی است، اضافه کرد: محکم سازی سازه های سبک و نیمه کاره و خودداری از تردد در حاشیه مسیل‌ها و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی نیز تا اواسط هفته جاری ضروری است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته در شهرهای شمالی و مرکز استان بارندگی های مطلوبی رخ داد، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته خوی بیشترین میزان بارندگی را با ۱۵ میلی‌متر به خود اختصاص داد.

صابری با اشاره به اینکه ۱.۲ میلیمتر باران نیز در ارومیه ثبت شد، اضافه کرد: بارش تگرگ در نقاط مستعد استان دور از انتظار نیست و لازم است کشاورزان تدابیر لازم را به‌کار گیرند.

آذربایجان غربی استانی کوهستانی و با آب و هوای سرد در شمال غربی ترین نقطه کشور واقع شده است، سردشت پر بارش ترین شهرستان این منطقه با سالانه ۸۰۰ تا یک هزار میلی‌متر بارندگی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha