دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی گرد و غبار در سازمان محیط‌زیست مستقر شد

تهران - ایرنا - رئیس مرکز امور بین‌الملل و کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست از استقرار دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی گرد و غبار در این مرکز خبر داد.

به گزارش ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، سید حسین موسوی فر با اعلام این خبر، گفت: پیرو ابلاغ ریاست سازمان حفاظت محیط زیست درباره دستور ریاست جمهوری مبنی بر برگزاری کنفرانس بین المللی گرد و غبار در ایران که حمایت سازمان ملل متحد را در پی داشته و در قطعنامه مجمع عمومی هم ذکر شده است، استقرار دبیرخانه این کنفرانس در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ به مرکز امور بین الملل و کنوانسیون های سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ شد.

وی افزود: این مرکز در قالب ۲ کمیته فنی - محتوایی و تشریفاتی و کنسولی و اجرایی جلسات خود را برگزار کرده است، هر دو کمیته با عضویت دستگاه های ذی مدخل و ذی صلاح تشکیل شده اند و با ابلاغ رییس سازمان محیط زیست مشغول به کار هستند.

رئیس مرکز اموربین الملل و کنوانسیون های سازمان حفاظت محیط زیست، خاطرنشان کرد: اکنون یادداشت مفهومی (concept note) آخرین نظرات دستگاه های مختلف و نماینده سازمان ملل متحد را اخذ کرده و در حال اعمال است. امور اولیه مربوط به تشریفات و اجرایی از نظر مقرراتی هم انجام شده و به زودی این امور نهایی خواهند شد.

به گزارش ایرنا، سال گذشته که نشست منطقه ای محیط زیست کشورهای منطقه در ایران برگزار شده بود، سازمان بین المللی محیط زیست به دلیل تجارب ارزنده کشورمان، ایران را به عنوان میزبان نشست بین المللی گرد و غبار انتخاب کرد بر این اساس نشست بین المللی گرد و غبار ۱۸ و ۱۹ شهریور امسال در سطح وزرای محیط زیست کشورها در تهران برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha