۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۹
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85124283
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کیفیت هوای البرز برای تمام گروه ها ناسالم شد

۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۹
کد خبر: 85124283
کیفیت هوای البرز برای تمام گروه ها ناسالم شد

کرج - ایرنا - روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست البرز اعلام کرد: کیفیت هوای تمام شهرستان‌های این استان برای تمام گروه های جامعه در وضعیت ناسالم قرار گرفته است.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، بر اساس اعلام ایستگاه های سنجش کیفیت هوا، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان های اشتهارد، کرج و نظرآباد هم اکنون به ترتیب بر روی اعداد ۱۵۲، ۱۵۶ و ۱۵۵ قرار دارد که بیانگر وضعیت اضطرار آلودگی هوا در این شهرستان ها می باشد.

بر اساس این گزارش شاخص کیفیت در شهرستان های فردیس و ساوجبلاغ نیز نزدیک به اضطرار و به ترتیب بر روی اعداد ۱۴۳ و ۱۴۱ قرار دارد.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز توصیه کرد که با توجه به احتمال بروز علایم تنفسی در افراد حساس و همچنین تشدید بیماریهای قلبی، ریوی افراد مبتلا به این بیماری ها، سالمندان و کودکان فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

مطابق با تعریف شرکت کنترل کیفیت هوا "شاخص اندازه گیری آلودگی هوا بر اساس استاندارد EPA که در بسیاری از کشورهای دنیا و از جمله ایران مورد استفاده است دارای تقسیم بندی زیر است: ۰تا ۵۰ پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای همه، ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۰ تا ۵۰۰ خطرناک.

استان البرز دارای ۱۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha