۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85124314
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک هزار و ۵۰۰ گروه جهادی البرز پرچمدار حفاظت محیط زیست شدند

کرج - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به فعالیت یک هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در این استان، گفت: این گروه های جهادی پتانسیل خوبی برای اجرای طرح پرچمداری رفع مشکلات و چالش های زیست محیطی البرز هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «مجید درگی» روز یکشنبه در سومین نشست هیات اندیشه ورز استان البرز که در محل این اداره کل برگزار شد، افزود: برای رفع مشکلات زیست محیطی در سراسر کشور مقرر شده که هر استانی در یک محور پرچمدار باشد که برای البرز نحوه بهره برداری از ظرفیت های نیروهای انقلابی در عرصه حفظ محیط زیست مصوب شده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح قرار است از ظرفیت های مختلف بسیج، گروه های جهادی و ائمه جمعه و مساجد استفاده شود، اظهار کرد: در همین راستا اقداماتی در حال انجام است که شناسایی گروه های جهادی و برقراری ارتباط با جبهه انقلاب استان در دستور کار قرار گرفته و این کار آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه با این گروه ها در حال تبیین موضوع هستیم، گفت: بعد از این مرحله هیات اندیشه ورزی با حضور نمایندگان اقشار مختلف استان تشکیل خواهیم داد تا بر روی نحوه بکارگیری یا بهره برداری از این ظرفیت برای حل چالش های زیست محیطی استان اقدام شود.

درگی افزود: برای هر چه بهتر اجرا شدن این طرح کلیاتی از وضعیت محیط زیست استان برای این گروه ها تشریح می شود تا متوجه اهمیت محیط زیست و چالش های آن شوند و زمانی که برای آن ها دغدغه ایجاد شد به کمک محیط زیست بیایند که این دغدغه ها قرار است برای حل مشکلات تالاب صالحیه تا تصفیه خانه ها و موضوع حلقه دره و مدیریت پسماند ایجاد شود.

«سید ابوالقاسم موسوی» مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این نشست به تبیین طرح پرچمداری پرداخت و گفت: این طرح در حوزه های مختلف به منظور اجرای مردمی سازی دولت است که با ایجاد بیش از ۲ هزار خانه محیط زیست در کشور آغاز شده است.

بهره گیری از اجتماعات نوجوانان، خانواده ، گروههای بسیج سازندگی و مدارس از اهم مباحث این جلسه بود که اعضای هیئت اندیشه ورز استان البرز به بیان پیشنهادات خود در این حوزه پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha