صحرایی توانایی ایجاد تحول در آموزش و پرورش را دارد

تهران- ایرنا- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش توانایی ایجاد تحول در این وزارتخانه را دارد، گفت: بهره‌بردن از تیم قوی مدیریتی به تحقق برنامه‌های مدنظر کمک خواهد کرد.

رضا تقی پور انوری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره معرفی رضامراد صحرایی از سوی رییس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: در نشستی که برای بررسی سابقه، عملکرد و برنامه‌های صحرایی برگزار شد، حاضران، وی را فردی با دانش، صاحب برنامه و توانمند در فعالیت‌های اجرایی دانستند که سوابق خوبی هم در حوزه آموزش و پرورش دارد.

وی یادآور شد: صحرایی در مدت سرپرستی وزارت آموزش و پرورش، عملکرد خوبی از خود به جا گذاشته و پیش از این هم در مدیریت دانشگاه فرهنگیان نوآوری ایجاد کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه مجلس و دولت برای ارتقاء وزارت آموزش و پرورش باید همکاری مضاعفی را برنامه‌ریزی کنند، یادآور شد: معیشت معلمان و دغدغه‌های آنها و بکاری گیری نیروی‌های جدید در این حوزه از جمله مسائلی است که باید هر چه زودتر نسبت به رفع آن اقدامات لازم انجام شود که امید می رود صحرایی پس از کسب رای اعتماد مجلس، موفق به انجام مسوولیت‌ها در این وزارتخانه شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه صحرایی برای موفقیت در وزارت آموزش و پرورش باید تیم توانا و قوی در کنار خود داشته باشد، تصریح کرد: آموزش و پرورش وزارتخانه ساده‌ای نیست و جمعیت میلیونی معلمان، منابع انسانی و دانش آموزان را در برمی‌گیرد که بکاری گیری تیم مدیریتی کارآمد سبب به ثمر رسیدن برنامه‌های تعیین شده خواهد شد.

تقی‌پور انوری با بیان اینکه با ساماندهی مناسب می‌توان از ظرفیت‌های ملی برای ارتقاء آموزش و پرورش استفاده کرد، گفت: این وزارتخانه وابستگی زیادی به بودجه‌های دولتی دارد که لزوم بهبود اقتصاد آموزش و پرورش بیش از گذشته احساس می‌شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: برای آموزش و پرورش سند تحول بنیادین وجود دارد که با استناد به آن می‌توان برنامه‌های جامع را عملیاتی کرد و به نظر می‌رسد صحرایی با بهره بردن از تیم قوی مدیریتی توانایی ایجاد این تحول را دارد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ۳۱ اردیبهشت ماه در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی، «رضامراد صحرایی» را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرد.

وی دارای مدرک دکترای زبانشناسی همگانی از دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام رشته زبان شناسی این دانشگاه است و از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد.او پیش از انتصاب به‌ عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان، ریاست مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌ زبانان دانشگاه علامه طباطبایی را بر عهده داشت.

صحرایی ۱۷ سال به عنوان معلم از ابتدایی تا پیش دانشگاهی در روستاها و شهرها تدریس کرده است. سپس به وزارت علوم پیوست و تا استاد تمامی پیش رفت.

رهبر انقلاب در دیدار روز سوم خرداد با نمایندگان مجلس یازدهم توصیه ای مبنی بر «پرهیز از بعضی سخت‌گیری‌ها در قبال وزرای معرفی شده به مجلس» داشتند و در این زمینه گفتند: در تشخیص صلاحیت‌ها دقت کافی و در حد معقول و منطقی سخت‌گیری کنید اما نه به شکلی که موجب شود وزارتخانه تا مدت ها بدون وزیر بماند که اکنون هم چند وزارتخانه وزیر ندارند و به مجلس معرفی خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha