پاسخ رئیس بنیاد شهید به دغدغه‌ ایثارگران درباره تبدیل وضعیت، مسکن، هزینه درمان

تهران- ایرنا- رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به دغدغه‌ خانواده شهدا و جانبازان درباره تبدیل وضعیت، مسکن، خودرو و هزینه درمان پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی روز یکشنبه با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، پاسخگوی تماس‌های تلفنی و پرسش‌ها، دغدغه‌ها و مشکلات مردم بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ابتدای این نشست در پاسخ به تماس یک فرزند شهید از دزفول با اشاره به سامانه ۳ شاهد گفت: این سامانه مربوط به فرزندان شهداست و هیات امنای آن خود فرزندان شهدا هستند. این سامانه با بنیاد شهید ارتباطی ندارد و مشکلات خود را باید از طریق خود شرکت پیگیری کنید.  

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه، از صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید برای حمایت محصولات دانش‌بنیان خبر داد و گفت: صندوق با ارائه تسهیلات از تجاری‌سازی این محصولات حمایت می‌کند. بطوریکه در صورت تصویب طرح، وام ارزان قیمت ارائه می‌دهد. بنابراین با مراجعه به واحدهای استانی بنیاد شهید، می‌توان از تسهیلات بدون سقف این صندوق استفاده کرد.

وی در پاسخ به پرسش یک شهروند برای احیا و حمایت از شرکت شاهد، یادآور شد: این شرکت مربوط به بنیاد شهید نیست و سهامداران آن خانواده‌های شهدا هستند که آنها صلاح کار خود را می‌دانند. با آنها مذاکره کنید و من هم توصیه‌های لازم را خواهیم کرد.  

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: ما مالک نیستیم که درباره دارایی‌های سهامداران تصمیم‌گیری کنیم. منصوبین بنیاد به معنای این نیست که شرکت متعلق به بنیاد است. مدیران این شرکت از خانواده‌های شهدا انتخاب شده‌اند که چند ماه است به بنیاد سپرده شده است.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به تماس یک جانباز از مراغه که ۱۲ سال قبل برای پیش‌خرید مسکن اقدام کرده بود، ورود بنیاد شهید به ساخت و ساز و پروژه‌های عمرانی را برخلاف قانون دانست و گفت: در صورت بروز چنین اقداماتی، حتماً بررسی و برخورد صورت می‌گیرد.

وی ضمن پیگیری موضوع از مدیر کل استانی اظهار کرد: بنیاد باید کار تسهیلگری انجام می‌داد و با تشکیل یک تعاونی مسکن، اقدامات لازم را به عهده سازنده قرار می‌داد. بنابراین باید علت ورود و دخالت بنیاد بررسی شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در پاسخ به گله‌های یک جانباز درباره سختی‌های خرید ویلچر، گفت: در زمان‌هایی بنیاد شهید ویلچر به جانبازان می‌داد که متأسفانه برخی از آنان اقدام به فروش این وسایل می‌کردند. قرار بر این شد که پول خرید این تجهیزات به حسابشان واریز و فاکتور آن  اخذ شود.  

در ادامه همسر یک شهید مدافع حرم از عدم پرداخت کمک هزینه خرید مسکن گلایه کرد که قاضی‌زاده هاشمی گفت: وامی در زمینه مسکن از سوی بنیاد شهید پرداخت می‌شود. اما باید سابقه حمایتی با استعلام از سپاه و دیگر دستگاه‌های مرتبط بررسی شود تا ببینیم می‌توانیم چه کمک دیگری ارائه کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی از وجود یک تفاهم‌نامه بین بنیاد شهید و سپاه درباره مسکن خانواده شهدای مدافع حرم خبر داد و گفت: بنا شد که با همکاری سازمان برنامه و بودجه منابعی برای ساخت ۲۵ هزار واحد مسکونی برای خانواده شهدای حرم در اختیار سپاه قرار داده شود.

معاون رئیس جمهور همچنین در پاسخ به درخواست یک جانباز مدافع حرم برای تبدیل وضعیت خود و ۶ نفر از همکارانش در شرکت فولاد مبارکه استان خوزستان از پیگیری‌های بنیاد شهید برای تبدیل وضعیت ایثارگران و جانبازان در شرکت‌های دولتی خبر داد.

رئیس بنیاد شهید اضافه کرد: فولاد خوزستان در این زمینه کوتاهی می‌کند در حالی که شرکت‌های دیگر در تبدیل وضعیت مدت‌ها قبل به موقع عمل کرده‌اند.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این درخواست گفت: مدیران بیمه تأمین اجتماعی در این زمینه بهتر عمل کرده‌اند اما متأسفانه زور ما به برخی مسئولان مثل مدیران فولاد خوزستان نمی‌رسد.

همچنین یک جانباز به بیشتر شدن ابعاد آسیب‌ها و جراحاتش و عدم پرداخت هزینه‌ها توسط بیمه تکمیلی گلایه کرد که قاضی زاده هاشمی وعده داد که این مسأله را حتماً پیگیری کند و گفت: معاون مربوطه روز گذشته از پرداخت تمامی هزینه‌های درمانی جانبازان خبر داده بود.

رئیس بنیاد شهید همچنین درباره افزایش میزان حق پرستاری جانبازان در تماس تلفنی یک جانباز اعصاب و روان گفت: این تغییرات از فروردین امسال اعمال شده و معوقات ۲ ماه پایانی سال گذشته هم پرداخت شده است.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین درباره واگذاری خودرو به جانبازان گفت: این موضوع در قانون بودجه امسال پیش‌بینی شده است و منتظر تصویب آیین‌نامه هستیم تا خودروی وارداتی به جانبازان بالای ۵۰ درصد واگذار شود.

گزارشی از عملکرد بنیاد شهید در حوزه ارتباطات مردمی

حجت‌الاسلام احمد صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گزارشی از عملکرد معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه ارتباطات مردمی در دور اول پاسخگویی ارائه کرد.

وی درباره ارزیابی عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه ارتباطات مردمی در دولت سیزدهم گفت: در دوره اول پاسخگویی، از ۱۳ مورد تماس، هشت مورد پاسخگویی انجام شده و به نتیجه رسیده است.  

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری درباره عملکرد رئیس بنیاد شهید در ملاقات‌های چهره‌به‌چهره حسب دستور معاون اول رئیس جمهور افزود: گزارشات دیدارها باید به مرکز برسد و نتایج آن در امتیازات اعمال شود.  

حجت‌الاسلام احمد صالحی رتبه رئیس بنیاد شهید را در سامانه سامد، ۶ عنوان کرد و گفت: آخرین مصوبات، بخشنامه‌ها و اطلاعیه‌ها باید در سامانه به روز رسانی شود تا مرکز در جریان اعمال و اجرای مصوبات قرار گیرد.  

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری همچنین درباره دیدارهای چهره‌به‌چهره رئیس و معاونان بنیاد شهید در سفر به ۱۴ استان گفت: امتیاز کلی این معاونت ۸۲ است و بین همه دستگاه‌ها، حائز رتبه اول شده است.

طرح پاسخگویی مستقیم وزرا، معاونان رئیس جمهور به تماس‌های مردمی، از آذرماه سال گذشته و با ابلاغ محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور آغاز شد.

دور نخست پاسخگویی مستقیم مسئولان به تماس مردمی که آذرماه ۱۴۰۱ و با حضور «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شده بود، ششم فروردین ماه امسال با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور پایان یافت و دور دوم پاسخگویی برخط دولتمردان از ۲۰ فروردین ماه امسال با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری آغاز شده است.

این طرح در راستای تأکید و تصریح آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور مبنی بر ارتباط مستقیم و بی‌واسطه دولتمردان با مردم بوده که با پیگیری مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در حال پیگیری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha