محمدعلی علائی یکشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: به دلیل قدمت و استهلاک بالای کشتی بویهگذار مهر حجم کار انجام شده بر روی این شناور استراتژیک و مهم در حوزه ایمنی دریانوردی بسیار گسترده بود به نحوی که در حدود ۲۴۰ نقطه معادل ۱۰ تن ورق تعویض شد.
معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه در تعمیرات دورهای و اساسی سنوات گذشته بخشهای دیگری از این شناور تعویض ورق و رفع نقص شد افزود: با اقدامات انجام شده در این مرحله، کشتی بویه گذار مهر هم اکنون به یک کشتی نوسازی شده مطابق با الزامات جدید دریانوردی تبدیل شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به راندمان پایین موتورهای رانش و دیزل ژنراتورهای بویهگذار مهر و عدم توجیه تعمیرات آنها از نقطه نظر فنی و اقتصادی، به منظور بهره وری در انجام هزینه ها، هر چهار موتور اصلی و دیزل ژنراتورهای این شناور با موتورهای بروز و جدید تعویض شدند.
علائی با اشاره به اینکه انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی شناورها مطابق با الزامات دریانوردی در یک بازه زمانی پنج ساله و در دو نوبت ۲.۵ ساله انجام میگیرد تصریحکرد: سازمان بنادر و دریانوردی با تامین بودجه مناسب به منظور تقویت توان و ظرفیت بنادر کشور، افزایش ضریب ایمنی دریانوردی، ایمنی جان خدمه شناورها و افزایش راندمان عملکردی همواره به این مهم اهتمام ویژه دارد.
وی خاطرنشان کرد: در همین زمینه سعی میشود در لایههای اجرایی جهت تحقق سیاست های کلان ملی و سازمانی از این ظرفیتها، منابع و فرصتهای پیش آمده نهایت بهرهبرداری انجام شود تا افزایش اشتغالزایی، بالابردن ضریب امنیت شغلی و استفاده از دیگر ظرفیتهای استانی را شاهد باشیم.
نظر شما