امام جمعه بیرجند: مشکلات بر کشور تحمیل شده است

۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۴
کد خبر: 85125366
امام جمعه بیرجند: مشکلات بر کشور تحمیل شده است

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: ما به لحاظ منابع و پیشرفت‌های مختلف در بهترین شرایط قرار داریم و مشکلات مانند جنگ تحمیلی بر کشور تحمیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام و المسلمین سید "علیرضا عبادی" روز دوشنبه در دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین "حسین روحانی‌نژاد" نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در عین حال پیشرفت‌های مختلف و حیرت‌انگیز در زوایای گوناگون، دانش بنیان و حساب شده به برکت انقلاب در کشور حاصل شده است.

وی گفت: دولت و مردم به گونه‌ای پاسخ دادند که دشمنان حمله نظامی را در سر نمی‌پرورانند و این موضوع منحصر به جنگ نظامی نیست بلکه همه فعالیت‌ها در بخش مسکن، اقتصاد و انواع تولیدات، جهاد است و از هر زاویه‌ای که دشمن طمع کرد باید او را ناامید کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اگر به دشمن عنود فرصت داده شود، همان است که خودش می‌گوید همه گزینه‌ها را روی میز دارد و گزینه‌هایش هم واقعا حساب شده است.

وی گفت: مقام معظم رهبری درخصوص اغتشاشات اخیر فرمودند که باید از نظر مهندسی به دشمن نمره ممتاز داد اما پاسخ جمهوری اسلامی پاسخ قوی است؛ به عنوان مثال اگر طرح داعش پیاده می‌شد، پیشروی‌های زیادی داشتند و همه چیز از بین رفته بود اما پاسخ حاج قاسم‌ها به دشمن تو سری زد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: امروز چون دشمن با همه گزینه‌ها وارد می‌شود باید در همه سنگرها پاسخ قوی باشد، بحث ایران هم نیست و موضوع نجات بشر است که تهدید می‌شود و تنها راه نجات براساس مبانی اسلامی، مقاومت در برابر ستمگر است که آثار سوء آنان از ۲۰۰ سال قبل مشخص است و با سلطه بر بشر و جهان عمل می‌کنند.

وی اظهار داشت: اما جایگاه مقدس جمهوری اسلامی ایران آنها را به این روز کشانده و اروپای پرآوازه و آمریکای قلدور امروز خودشان در شرایط بدی قرار گرفته‌اند و گذر زمان به نفع ما است اما کار و مقاومت می‌طلبد و کسانی که دم از سازش می‌زنند خودشان هم از آنها هستند.

کل ایران بعد از انقلاب ساخته شد

امام جمعه بیرجند در بخش دیگر سخنانش گفت: دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ساختمان‌های گلی و خشتی بود که از آن به خانه تعبیر می‌شد و تعدادی زیادی از اعضای خانواده در یک خانه و یک اتاق زندگی می‌کردند؛ در تهران هم با حلبی‌آبادها مواجه بودیم و در آن دوران زیرساخت مطرح نبود.

وی افزود: کل ایران بعد از انقلاب ساخته شد با همه زیرساخت‌هایی که به صورت پیشرفته لازم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: مساله مسکن از هر جهت ضروری است و امام راحل قبل از هر چیزی برای محرومان پیش‌بینی کردند، بقیه امکانات نیز در اختیار سایر اقشار که همگی محترم هستند در جهت توسعه مسکن قرار گیرد.

وی گفت: اگر برخی کم کاری‌ها در بعضی دولت‌ها وجود نداشت که وزارت راه و شهرسازی بعد از ۶ سال افتخار کند ما خانه‌ای نساختیم، موجب بهانه برای برخی عناصر و ایجاد بحران کمبود و نبود مسکن نمی‌شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: براساس آنچه در رسانه‌ها آمده حدود ۲ میلیون مسکن خالی در سطح کشور داریم و امیدواریم با تلاش‌های مجلس و دولت، این مساله حل شود.

وی گفت: این در حالی است که تحت تحریم بودیم و انواع کارشکنی‌ها وجود داشته و مقام معظم رهبری بارها مساله نفوذ را مطرح کردند، در چنین شرایطی بلایای طبیعی ضمیمه می‌شود که البته هم نهادهای انقلابی، هم مردم در بلایایی طبیعی حضور به موقع داشتند و ضایعات را به حداقل رساندند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: هیچ کجای دنیا این گونه نیست اما آنها به خاطر سلطه تبلیغاتی، مشکلات خود را پنهان می‌کنند.

وی گفت: اگر در ایران یک نفر بمیرد تمام دنیای استعمارگر عزادار می‌شوند و حتی اجازه نمی‌دهند مراجع ذیربط و پزشکی بگویند چه اتفاقی رخ داده و علت چیست.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: براساس اعلام رسانه‌ها و منابع خودشان، در فصل زمستان گذشته ۶۸ هزار نفر از سرما در کشورهای اروپایی مردند، اما طوری القا می‌کنند که مساله این نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha