پاسخگویی مناسب به جامعه ایثارگران تکلیف همه دستگاه‌ها است

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: پاسخگویی مناسب به خانواده شهدا و ایثارگران تکلیف شرعی همه دستگاه‌های اجرایی بوده و حفظ حرمت جامعه ایثارگران بر همگان لازم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری روز یکشنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: تامین امنیت کشور در گرو اکرام خانواده شهدا، ایثارگران و آزادگان است و اگر به آن بی توجهی شود امنیت ملی به خطر می‌افتد.

وی گفت: اکرام جامعه ایثارگران یکی از راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و نباید در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار کنیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: باید زیرساخت‌های تکریم ایثارگران در جامعه به عنوان فرهنگ عمومی نهادنیه شود تا به درک درستی از آن برسیم.

وی با اشاره به شهادت یکی از مرزبانان خراسان جنوبی در حمله تروریستی سراوان گفت: شهید بادامکی که چند روز قبل در این استان تشییع شد فرزند یک ساله و همسر ۱۷ ساله دارد که به راحتی مسئولیت امنیت جامعه را پذیرفت و در مرز خدمت کرد لذا نباید خانواده این قبیل شهدا فراموش شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین شکری با اشاره به رنج‌هایی که جانبازان در دوران زندگی تحمل می‌کنند عنوان کرد: اکرام این افراد و اقناع درست آنان کمترین توقعی است که از جامعه می‌توان داشت.

وی افزود: مزار شهدا باید دارالشفای عارفان باشد لذا ساخت بنا باید طوری انجام شود که مزار شهدا را پوشش داده و با کیفیت مطلوب به عنوان مرکز فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: کرامات شهدا بدون جعل و اغراق براساس واقعیت باید جمع‌آوری شود و در دسترس عموم مردم قرار گیرد تا این موضوع نهادینه شود افرادی که برای امنیت جامعه از جان خود گذشتند، مزارشان دارالشفا است.

وی اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی در گلزار شهدا باید با جدیت از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران دنبال شود و در این خصوص مسئولیت سنگین است.

حجت‌الاسلام و المسلمین شکری افزود: معراج شهدا در شهر بیرجند به عنوان پایگاه فرهنگی فرزندان شاهد و ایثارگر ارزشمند است و باید به هر ترتیبی حفظ شود.

وی گفت: اگر انسان‌های شریف جان به کف می‌گیرند و شهید می‌شوند تا مردم در آرامش باشند حق طبیعی است که باید بدون منت به آنها خدمت کرد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در نظام آفرینش اگر حاکمیت و مردم به وظیفه خود عمل کنند نشاط در جامعه رواج پیدا می‌کند این گونه رویش و برکت را در جامعه شاهد خواهیم بود لذا باید قدردان انسان‌هایی باشیم که در راه امنیت و آرامش جامعه از جان خود گذشتند.

چاپ وصایای شهدا در خراسان جنوبی به اعتبار نیاز دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: ۱۰۰ جلد کتاب وصایای شهدا تاکنون با بودجه اختصاص یافته از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به چاپ رسیده و برای ادامه کار نیازمند حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هستیم.

ابوالفضل نوفرستی افزود: راه‌اندازی پارک موزه دفاع مقدس به صورت موقت در ساختمان معراج شهدا دنبال می‌شود که نیازمند تخصیص اعتبار حدود ۵۰۰ میلیون تومان برای بازسازی است تا اقلام بازمانده از شهدا در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم به جامعه ایثارگری توجه خوبی داشته و اکنون شاهد فعالیت افراد توانمندی از این حوزه در سطح معاونان استاندار، فرماندار، بخشدار و دیگر سطوح مدیریتی هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: اشتغال و مسکن جامعه ایثارگران همواره از دغدغه‌های مهم بوده که پیگیری‌هایی در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به مشکل مسکن جامعه ایثارگران عنوان کرد: بحث سهم الارث فرزندان شهدا و مشکلات این حوزه باید تدبیر شود.

نوفرستی ادامه داد: در شهرستان‌ها زمین برای ساخت مسکن ویلایی واگذار می‌شود اما در مرکز استان به خاطر کمبود اراضی، زمین به پنج نفر واگذار شده که در ساخت دچار مشکل شده‌اند.

وی گفت: الزام شهرداران و دهیاران نسبت به مرمت گلزار شهدا از موضوعاتی است که باید مورد تاکید جدی قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی یادآور شد: عضویت دبیرخانه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان در کمیته نامگذاری شهرها و شهرستان‌ها مورد درخواست بوده تا در نامگذاری معابر هم‌اندیشی بهتری انجام شود.

وی افزود: طرح دهکده نشاط توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه شده و قرار است مسایل ۶ استان از جمله خراسان جنوبی در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور بررسی شود.

نوفرستی گفت: ساخت مجموعه فرهنگی در گلزار شهدای بیرجند به مساحت ۷۰۰ متر مربع نیازمند ۱۲ میلیارد تومان اعتبار است تا با همکاری بین بخشی دستگاه‌های اجرایی بتوان انجام داد.

وی ساخت خانه ایثار را یکی از نیازمندی‌های جامعه ایثارگری در استان خراسان جنوبی عنوان کرد و افزود: برای این منظور باید مکان مناسبی با کاربری رفاهی و تفریحی در نظر گرفته شود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم گفت: دومین کنگره ۲ هزار شهید استان برگزار می‌شود و اقداماتی که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از سوی بنیاد شهید دنبال می‌شود به برگزاری بهتر کنگره کمک خواهد کرد.

سردار علیرضا یوسفی افزود: آسیب‌شناسی کنگره اول که در سال ۱۳۹۷ برگزار شد، صورت گرفته و امید است که بهتر از قبل بتوانیم این گام بلند فرهنگی را در استان برداریم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در سفر به خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان نیز دیدار کرد.

سفر به شهرستان‌های فردوس و سرایان، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و حضور در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های جانبازان و ایثارگران از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه حجت‌الاسلام و المسلمین شکری به خراسان جنوبی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha