۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۲
کد خبرنگار: 1003
کد خبر: 85125517
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آمادگی شرکت های سازنده قطعات خودرو برای سرمایه گذاری در ایلام

ایلام - ایرنا - مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و جذب استانداری ایلام گفت: شرکت های های تولید کننده قطعات خودرو آمادگی خود را برای حضور در استان و سرمایه گذاری در ایلام اعلام کرده اند.

جمیل شوهانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان و حمل و نقل معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با دبیران انجمن های سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو و صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور با هدف هماهنگی در جهت سرمایه گذاری در استان و معرفی پتانسیل ها ، ظرفیت ها ، مشوق ها و معافیت ها برگزار که با استقبال اعضا مواجه شد.

وی افزود: موقعیت خاص استان و همجواری با عراق با توجه به ویژگی صادراتی به این کشور باعث رغبت سرمایه گذاران حوزه خودرو برای مشارکت در استان شد و مجموعه مدیریتی ایلام نیز مشوق ها و معافیت های قانونی را برای حضور این افراد در ایلام در نظر خواهد گرفت تا شاهد سرمایه گذاری خودروسازان در استان باشیم.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و جذب استانداری ایلام تاکید کرد: شرکت های سازنده قطعات خودرو در مجموع حدود ۹۰ درصد نیاز شرکت های بزرگ خودروساز کشور را تامین می کنند که باید از این ظرفیت برای سرمایه گذاری در استان بهره بگیریم.

آمادگی شرکت های سازنده قطعات خودرو برای سرمایه گذاری در ایلام

شوهانی با اشاره به اینکه صنعت خودرو دارای حوزه ها و زیربخش های مختلفی است که می تواند اشتغال بسیار بالایی را به همراه داشته باشد، یادآور شد: مزیت هایی که در ایلام برای سرمایه گذاری در قالب اعطای مشوق ها و معافیت های مالیاتی و تامین زیرساخت و زمین مورد نیاز ارائه می شود، در بسیاری از نقاط دیگر کشور وجود ندارد ذکه باید این شرایط را برای سرمایه گذاران تبیین کنیم تا شاهد رونق سرمایه گذاری باشیم.

وی همچنین از رایزنی با مدیران شرکت های ایران خودرو و سایپا برای تامین نیاز خود از طریق شرکت پتروشیمی ایلام خبر داد و گفت: پتروشیمی ایلام نیز آمادگی خود را برای تولید محصولات متناسب با نیاز این شرکت ها اعلام کرده است.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و جذب استانداری ایلام با اشاره به در دست اجرا بودن پارک علم و فناوری در مهران در راستای توسعه محصولات صادرات محور اضافه کرد: بازار عراق فرصت مغتنمی را برای شرکت های صادراتی بویزه شرکت های دانش بنیان فراهم آورده که باید از این موقعیت برای تامین کالاهای مورد نیاز این کشور بهره گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha