ارتقای کیفیت آموزش منجر به بهبود خدمات درمانی می‌شود

ارومیه - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: باید در راستای کیفی سازی آموزش در علوم پزشکی اقدامات موثری انجام شود زیرا ارتقای کیفیت آموزش منجر به بهبود کمی و کیفی خدمات درمانی به مردم می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، رضا ابراهیمی در جشنواره آموزشی استاد، دانشجو در آمفی تئاتر بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه افزود: اساتید در تربیت و شکوفایی نسل جوان که نسل پویای جامعه هستند، نقشی موثر بر عهده دارند و جشنواره آموزشی استاد و دانشجو فرصت مغتنمی است که باید ارج نهاده شود.

وی اضافه کرد: در حوزه سلامت به ویژه در دولت سیزدهم اقدامات خوبی انجام شده یا در حال انجام است که قابل تقدیر است.

ابراهیمی با اشاره به اهمیت رفع محرومیت در مناطق کم برخوردار ادامه داد: سیاست مدیریت عالی استان ارتقای شاخص‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله عرصه سلامت و نیز عدالت در سلامت و ارائه مطلوب خدمات در مناطق کم برخوردار است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: در دانشگاه علوم پزشکی استان در زمان جنگ و کرونا کادر درمان و سلامت از جان گذشتگی و ایثار کردند شرایط سختی که کادر درمانی نزدیکترین افراد به بیماران بودند که باید این فداکاری‌ها ثبت شود.

ابراهیمی یادآور شد: در جهاد تبیین نیاز به اغراق و بزرگنمایی نداریم و باید به صورت هنرمندانه واقعیت‌ اقدام‌های انجام شده را با مقایسه منصفانه به مردم نشان دهیم.

وی با اشاره به اجرای طرح شنبه‌های محرومیت زدایی در آذربایجان غربی گفت: در محرومیت زدایی و عدالت اجتماعی گام‌های خوبی در استان برداشته شده که اجرای این طرح و سفرهای شهرستانی استاندار در همین راستا است.

ارتقای کیفیت آموزش منجر به بهبود خدمات درمانی می‌شود

تا پایان سال ۱۴۰، ۲۲ رشته به مجموع رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی ارومیه افزوده می‌شود

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه نیز ضمن تبریک روز استاد اظهار کرد: در طول تاریخ علم و عالم مشکل بشریت را حل کرده و این مساله نشان از اهمیت علم داشته و اولین آیه‌های نازل شده بر پیامبر اکرم (ص) نیز همین مساله بود.

دکتر رحیم محمودلو ادامه داد: برای اینکه دانشجویان به ثمر بشینند نیاز به راهنما دارند و اساتید مانند باغبانی این گل‌ها را پرورش می‌دهند تا به کشور خود خدمت کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در ۶۶ رشته مقطع دانشجو می‌پذیرد که از این تعداد ۴۵ رشته مربوط به تحصیلات تکمیلی است، افزود: ۱۲ دانشکده در استان و همچنین ۶ مرکز آموزشی و درمانی در سطح شهر ارومیه با یک هزار و ۷۰۰ تخت اقدام به آموزش و درمان می‌کنند.

محمودلو اضافه کرد: سال گذشته در مجموع ۶۰۲ نفر از دانشگاه علوم پزشکی فارغ التحصیل شدند و در مجموع تاکنون ۱۸ هزار و ۲۴۸ نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند و تعداد دانشجویان این دانشگاه نیز چهار هزار و ۷۲۸ نفر است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۴۲۴ هیات علمی آموزشی و پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه مشغول به خدمت هستند، گفت: ۲۷ نفر از آنها دارای سنوات خدمت بالای ۳۰ سال بوده و ۴۷ نفر دارای سابقه خدمتی ۲۵ تا ۳۰ سال هستند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اظهار کرد: در سال گذشته پنج نفر از نخبگان جذب هیات علمی دانشگاه شده و ۲۶ نفر از اعضای هیات علمی ارتقا درجه داشته و برای ۲۰ درصد از استادیاران دانشگاه نیز مجوز مطب داده شده است.

وی در ادامه افزود: از این میان، ۴۰ نفر استاد، ۸۳ نفر دانشیار، ۲۷۲ نفر استادیار، یک نفر معادل استادیار و ۲۸ نفر مربی در دانشکده‌های اقماری مشغول به خدمت هستند.

به گفته محمودلو، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در جشنواره ادغام آموزش بهداشت و درمان که در تهران برگزار شد موفق به کسب جایزه ادغام گردید.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به اقدامات انجام شده در امور آموزشی اشاره کرد و گفت: ارتقای عمودی تعداد اعضای هیات علمی، جذب ۱۷ نفر هیات علمی پیمانی از طریق فراخوان، جذب پنج نفر از نفرات برتر بورد تخصصی کشوری، اعطای مجوز مطب به ۲۰ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه از جمله اقدامات انجام شده دانشگاه در امور آموزشی است.

ارتقای کیفیت آموزش منجر به بهبود خدمات درمانی می‌شود

وی در خصوص تغییرات سخت افزاری انجام شده در امور آموزشی دانشگاه ادامه داد: احیا و تبدیل مراکز عالی سلامت به دانشکده پرستاری، تبدیل دانشکده پرستاری مهاباد و میاندوآب به دانشکده علوم پزشکی، افزایش پذیرش دانشجو (ایرانی - اتباع خارجی)، تهیه ساختمان جدید دانشکده دندانپزشکی، راه اندازی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی تدبیر، بازنگری سند توسعه متوازن دانشگاه بازنگری دوره سمیولوژی، تاکید بر الزام به تدریس و برگزاری آزمون‌ها بر اساس رفرانس‌ها، الزام به برگزاری آزمون‌ها در مرکز آزمون و ارزشیابی سوالات، تهیه الگوی طراحی سوالات استاندارد و الزام به برگزاری آزمون‌های استاندارد و سوالات شناسنامه دار (طبق نمونه) از جمله اقدامات معاونت آموزشی دانشگاه در این خصوص است.

محمودلو تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی ارومیه مسوول دبیرخانه بین المللی سازی دانشگاه‌ها در کلان منطقه ۲ را بر عهده داشته و کمک شایانی به برخی دانشگاه‌ها جهت جذب دانشجوی خارجی کرده است.

به گفته وی، هشت نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به المپیاد کشوری راه پیدا کردند که یک نفر از آنها موفق به کسب دیپلم افتخار شده است.

وی تجهیز مرکز آزمون، تجهیز مرکز آموزش مجازی دانشگاه و راه اندازی دبیرخانه هوش مصنوعی دانشگاه، تاکید بر تدریس رفرانس‌ها و برگزاری امتحانات بر اساس رفرانس، تاکید بر ارزشیابی‌های تکوینی (Formative)، اخذ مجوز جذب دستیار فوق تخصصی و فلوشیپی در رشته‌های بالینی بیشتر، افزایش تعداد اعضای هیات علمی پیگیری احداث ساختمان کلاس‌ها، توسعه فضای فیزیکی و تامین زیرساخت‌های حوزه معاونت آموزشی، برنامه ریزی عملیاتی برای اجرای سند هوشمند سازی دانشگاه، باز مهندسی فرآیندهای اعتبار بخشی جهت تحقق استانداردهای اعتبار بخشی، ارتقای رتبه بندی آموزشی دانشگاه، پرورش اساتید و کارشناسان مسلط به دانش پژوهی برای نگارش اصولی فرایندها در سطح دانشگاه، ارسال فرایندهای موفق به بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی، اجرای جشنواره آموزشی شهید مطهری دانشگاهی برای اولین بار در ارومیه و مشارکت در جشنواره اتا کلان منطقه ۲ در آبان ۱۴۰۲ را از برنامه‌های آتی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه عنوان کرد.

نخستین جشنواره آموزشی دانشجو، استاد (آدا) در سالن آمفی تئاتر بیمارستان امام خمینی (ره) با حضور اساتید و دانشجویان و به همت معاونت آموزشی دانشگاه برگزار و از اساتید پیشکسوت، نمونه، ارتقا بافته و دانشجویان نمونه و فعال این دانشگاه تقدیر بعمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha