یک هزار و ۶۰۰ نفر نفر جذب آموزش و پرورش آذربایجان غربی می‌شوند

ارومیه - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: یک هزار و ۶۰۰ نفر در قالب ماده ۲۸ و استخدام آزاد جذب این نهاد در استان می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی مطهری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سهمیه مقطع ابتدایی استان در این استخدام، ۷۱۸ معلم و بقیه نیروها در مقطع متوسطه اول و دوم جذب خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه برای جذب بیش از ۹۰۰ نفر نیز بزودی آگهی استخدام منتشر می‌شود، ادامه داد: بخش دیگری از جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان است و بیش از یک هزار نفر نیز از این طریق جذب این بخش می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: برای آن دسته از افراد که از طریق آزمون استخدامی اخیر در بخش آموزش ابتدایی و استثنایی جذب آموزش و پرورش می‌شوند مرحله مصاحبه، ۶۰ درصد در گزینش قبول شدگان تاثیر دارد.

مطهری با بیان اینکه از مجموع پذیرفته شدگان در آموزش ابتدایی ۲۷۵ نفر با جنسیت زن و ۴۴۳ نفر با جنسیت مرد است، گفت: با توجه به محرومیت استان و لزوم توجه دولت مردمی به مناطق کمتر توسعه یافته و نیاز شدید به نیروی انسانی در مشاغل آموزشی و خروجی قابل تامل نیروی انسانی از بُعد بازنشستگی از مسوولان وزارتی درخواست شد تا نگاه و مساعدت ویژه به مانند سال‌های گذشته به این استان داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: با توجه به تکلیفی که وزارتخانه از حیث مقدمات و اجرای آزمون و فرایند استخدام بر عهده آموزش و پرورش نهاده است ۱۲۳ نفر مصاحبه گر حرفه‌ای و ۶۴ نفر مصاحبه گر تخصصی در این زمینه با معرفی به وزارت، آموزش‌های لازم را دریافت خواهند کرد.

آذربایجان غربی به رغم دارا بودن ۴۰ هزار معلم و فرهنگی با کمبود بیش از پنج هزار نیروی آموزشی مواجه است که این کمبود از محل بکارگیری حق التدریس‌ها و خرید خدمات آموزشی، سرباز معلمان، دانشجو معلمان، بازنشستگان و فعالیت بیشتر معلمان تامین می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha