۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۴۷
کد خبرنگار: 988
کد خبر: 85125851
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عضو شورای اسلامی شهر اهواز: توجه به انضباط مالی در بدنه شهرداری ضروری است

اهواز - ایرنا - رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، گردشگری و توسعه شهری شورای اسلامی شهر اهواز گفت: بدنه شهرداری اهواز شاهد بی‌انضباطی مالی است اما این به معنی فساد و دزدی نیست و متاسفانه مصداق آن زیاد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمدعلی پورموسوی روز دوشنبه در نشست یکصد و پانزدهم جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز ، درباره طرح سوال خود از شهردار اهواز گفت: نظارت، از وظایف مهم شورا است و اگر بخواهیم در زمینه نظارت جدی برخورد شود باید شامل همه مسایل شهری، به ویژه جایی که به صورت پیوسته به شورای شهر مربوط است باشد.

وی گفت:اگر به عضو شورا در مورد موضوعات مختلف شهری اطلاعات ارایه نشود می تواند از شهردار طرح سوال بکند و این کار برای شفاف‌سازی و تحرک بیشتر در مسایل شهری است تا شهردار را در قبال شورا مسوول و پاسخگو کند.

پورموسوی ادامه داد: شورا در باره مباحث عمرانی شهر از آغاز کار شهردار، عهد بست که کارهایی مثل آسفالت، پسماند اجرا شوند و انتظار نداریم که این کارها همه و کاملا تکمیل شده باشند اما انتظار پاسخ مناسب در این زمینه ، برای ارایه به مردم داریم.

وی از اینکه در پاسخ بعضی سوال‌های خود از شهردار گفته شود "قرارداد کی منعقد شده" و "کار پارسال انجام نشد و امسال حتما انجام می‌شود" انتقاد کرد و خواستار پاسخ شفاف ، و ارایه میزان پیشرفت کارهای عمرانی را خواستار شد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: پاسخ‌هایی که از سوی شهردار و مجموعه شهرداری در جواب سوال اینجانب ارایه شده این بوده که در حوزه شهری ۱۸ طرح در حال اجراست در حالی که در مجموع ۲ طرح از این طرح‌ها تصویب نشده است. ما نگفتیم همه این طرح‌ها حتما باید اجرا شوند، بلکه ارایه گزارش در مورد پیشرفت این طرح‌ها را خواستاریم.

وی گفت: برخی سوالات مطرح شده مثل مترو اهواز که حدود ۲۳ ماه بدون مسوول بود و یا سازمان اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری اهواز که ۱۱ ماه بدون مسوول بود پاسخی ندارد.

پورموسوی در باره ساماندهی نیروی انسانی شهرداری اهواز نیز گفت: قرار بود این سامان‌دهی انجام شود اما انجام نشد و اتفاق خاصی در این زمینه نیفتاده است.

رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، گردشگری و توسعه شهری شورای شهر اهواز همچنین از " ترک تشریفات‌ها" و "برخی خریدها از شهرستان‌های دیگر" ، " مصرف میزان بنزین و غذا در شهرداری " انتقاد کرد و گفت: باید خریدها از اهواز انجام شود تا اشتغال و منفعت آن برای جوانان این شهر باشد.

افتتاح اعتبار اسنادی (ال.سی) دیداری و مدت دار در بانک رفاه کارگران،تفریغ بودجه سال ۹۸ سازمان مدیریت پسماند، اصلاح ردیف بودجه کمک به موسسات عام المنفعه جهت مساعدت به مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اهواز، دستورالعمل وصول مطالبات شهرداری اهواز، و مناقصه تکمیل ساختمان اداری منطقه هشت شهرداری از مواد دستور کار این نشست بود که با شرایطی تصویب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha