تکواندو قهرمانی جهان؛ قرعه سخت نمایندگان ایران در روز دوم

تهران- ایرنا- سه تکواندوکار کشورمان که در روز دوم مسابقات جهانی باکو روی شیاپچانگ می‌روند با قرعه سختی روبه‌رو شدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، بیست و ششمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی جهان از دوشنبه هشتم خرداد در سالن ۲۵ هزار نفری «کریستال» شهر باکو به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان آغاز شد و تا ۱۴ همین ماه ادامه دارد. ۹۴۹ تکواندوکار در ۱۶ وزن (۸ وزن بانوان و ۸ وزن آقایان) در این رویداد مهم به میدان می‌روند.

سه‌شنبه و در روز دوم مسابقات، نمایندگان اوزان ۶۷- و ۷۳- کیلوگرم بانوان و ۵۸- کیلوگرم آقایان مبارزه می‌کنند که زینب اسماعیلی و زهرا پوراسماعیل در رده بانوان و علیرضا حسین پور در بخش آقایان، هوگوپوشان کشورمان در روز دوم هستند.

بر اساس قرعه کشی انجام شده در وزن ۶۷- کیلوگرم که ۴۸ تکواندوکار حاضر هستند، زینب اسماعیلی با سوبیر جونووا از ازبکستان روبه‌رو شود و در صورت برتری حریف، میلنا تیتونلی نماینده مطرح برزیل خواهد شد. در سمت جدول اسماعیلی «آیا شهاتا» از مصر و «فریدا عزیزوا» تکواندوکار صاحب عنوان از کشور میزبان دیده می‌شوند.

تکواندو قهرمانی جهان؛ قرعه سخت نمایندگان ایران در روز دوم

در وزن ۷۳- کیلوگرم، زهرا پوراسماعیل با حضور ۳۳ تکواندوکار در وزن خود، ابتدا سیمراگلیا از ایتالیا را پیش‌رو دارد و در صورت برتری با برنده دیدار مونته نگرو و کره جنوبی دیدار می‌کند. دابین لی از کره جنوبی یکی از پر افتختارترین تکواندوکاران سنگین وزن جهان به حساب می‌آید. در سمت جدول پوراسماعیل، نادیکا بوزانیچ از صربستان نیز حضور دارد.

در وزن ۵۸- کیلوگرم مردان که ۷۱ تکواندوکار ثبت نام کرده اند، علیرضا حسین پور ابتدا با وینسنته پیزارو از شیلی مبارزه خواهد کرد. اگر حسین‌پور پیروز شود باید به دیدار برنده نماینده پناهندگان، کامرون و یا ایتالیا برود. ویتو دلاکویلا از ایتالیا دارنده مدال طلای المپیک توکیو ۲۰۲۰ و قهرمانی جهان ۲۰۲۲ مکزیک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha