۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۳۸
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85126016
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل حمله به هیات اتحادیه آفریقا در سومالی را محکوم کرد

نیویورک – ایرنا-  آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد حمله به هیات اتحادیه آفریقا در پایگاه سومالی را که در آن نیروهای حافظ صلح اوگاندایی مستقر هستند، به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل کشته شدن افراد در این حمله را به خانواده های کشته شدگان و نیز دولت و مردم اوگاندا تسلیت گفت و آرزوی بهبودی هر چه سریعتر مجروحان این حمله را کرد.

دبیر کل سازمان ملل از تمامی نیروهای هیات تحول اتحادیه آفریقا در سومالی و خدمات آنها در حمایت از صلح و ثبات در سومالی قدردانی می کند.

دبیر کل سازمان ملل متحد مجددا خواستار حمایت بین المللی از هیات تحول اتحادیه آفریقا در سومالی و نیروهای امنیتی سومالی در مبارزه با افراط گرایی خشونت آمیز شد.

بر اساس گزارش ها، عناصر گروه تروریستی الشباب به تازگی به یک پایگاه در شهر «بولا مرر» در منطقه «شبلی سفلی» سومالی حمله کرده و صدای انفجارها در داخل پایگاه شنیده شده است.

به گزارش الجزیره، شاهدان محلی صدای پرواز هواگردها را بر فراز شهر شنیده اند که چه بسا هیات اتحادیه آفریقا مستقر در سومالی با بالگردهای خود می خواهد که امنیت را برای نیروهای خودشان که مورد حمله قرار گرفته اند، تامین کند.

درگیری ها بین ارتش و گروه الشباب در دوره اخیر و از زمان روی کار آمدن «حسن شیخ محمود» رئیس جمهور سومالی ادامه داشته است. محمود عملیات علیه الشباب را آغاز کرد و توانست روستاها و شهرهای زیادی را با همکاری شبه نظامیان محلی از تصرف این گروه باز پس بگیرد.

بر اساس این گزارش، فشارها بر گروه الشباب زیاد شده اما با این حال، درگیری بین دوطرف در برهه اخیر ادامه داشته است و خبرها حاکی از زخمی شدن مسئول جذب جنگجویان خارجی و وارد کردن آنها به سومالی در دو روز پیش حکایت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha