به گزارش ایرنا، محمدرضا سلطانزاده روز سه شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در تبریز با بیان اینکه در این سفر ۱۰۳ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات قرض الحسنه به بانک های عامل استان ابلاغ شد و این روند در دور دوم سفر نیز ادامه خواهد داشت، افزود: تعدادی از شهروندان متقاضی که وام قرض الحسنه برای آن ها تعلق گرفته بود برای دریافت وام به بانک های عامل مراجعه نکرده اند.
وی با بیان اینکه روند پیگیری اعطای وام قرض الحسنه به متقاضیان تا پایان سال گذشته ادامه داشت، اظهار کرد: در سفر دور اول رییس جمهور به منظور گره گشایی مشکلات مردم و تسهیل ارتباط آن ها با رییس جمهور و هیات دولت، ۳۴ میز خدمت یا ارتباط مردمی در سطح استان ایجاد شد و در این میزها با حضور وزرا، معاونان یا نمایندگان تام الاختیار آن ها در دستگاه های اجرایی متناظر در استان به درخواست ها، مطالبات و مشکلات مردم رسیدگی و دستورات لازم برای رفع این مشکلات صادر شد.
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان نیز ستاد پاسخگویی برخط ۱۱۱ و میزهای ارتباط مردمی پیش از سفر دایر خواهد شد، گفت: برپایی این میزها نقش بسزایی در رفع مشکلات مردم و پاسخگویی دستگاه های دولتی به مطالبات آنان ایفا کرد به طوری که مطالبات ساکنان شهرک خاوران به صورت جدی از سوی وزارت راه و شهرسازی پیگیری می شود.
سلطان زاده، ادامه داد: علاوه بر میزهای خدمت در دستگاه های اجرایی استان، یک روز پیش از سفر رییس جمهور به استان، در سالن حج فرودگاه بین المللی تبریز میزهای ارتباطی و ستاد پاسخگویی برخط دایر شد و بیش از ۷۰۰ نفر به بیش از ۳۳ هزار تماس و مطالبه مردمی پاسخ دادند و این ستاد یک ماه بعد از سفر نیز در این محل نسبت به پردازش نامه و پاسخگویی به آن ها فعال بود.سلطان زاده، ادامه داد: علاوه بر میزهای خدمت در دستگاه های اجرایی استان، یک روز پیش از سفر رئیس جمهور به استان، در سالن حج فرودگاه بین المللی تبریز میزهای ارتباطی و ستاد پاسخگویی برخط دایر شد و بیش از ۷۰۰ نفر به بیش از ۳۳ هزار تماس و مطالبه مردمی پاسخ دادند و این ستاد یک ماه بعد از سفر نیز در این محل نسبت به پردازش نامه و پاسخگویی به آن ها فعال بود.
وی با اشاره به سفر قریب الوقوع دور دوم رئیس جمهور به استان، یادآور شد: این سفر مایه خیر و برکت برای استان و مردم منطقه است و ستاد پاسخگویی برخط ۱۱۱ نیز فعالیت خود را پیش از سفر آغاز خواهد کرد و تلاش می کند با کیفیت بهتر و نتیجه گیری بیشتری به وظایف خود عمل کند و به تقاضاها و مطالبات مردم پاسخگو باشد.
افزایش بیش از ۱۲ برابری مکاتبات مردمی با سامانه الکترونیکی سامد
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه سامانه الکترونیکی «سامد» و تلفن ۱۱۱ بهترین راه ارتباطی برای بیان مشکلات، ارایه ایده و پیشنهادات مردمی است، گفت: مردم از این طریق بهتر و خیلی سریع تر از روش مکاتبه و نوشتن نامه می توانند نتیجه درخواست خود را پیگیری و در جریان روند آن قرار گیرند.
سلطان زاده، افزود: دفتر ارتباطات مردمی مستقر در استانداری آذربایجان شرقی نیز آماده دریافت درخواست، شکایات و گزارشات، ایده ها و پیشنهادهای مردمی در خصوص اصلاح روند فعالیت دستگاه های دولتی است.
وی یادآور شد: این گزارشات به صورت هفته ای، ماهانه و فصلی جمع بندی و آنالیز شده و در اختیار دستگاه های مختلف قرار می گیرد و سند قابل اتکایی برای تصمیم گیری مدیران و مسوولان است.
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه مکاتبات مردمی با این سامانه در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۲ برابر افزایش یافته است، گفت: این دفتر در سال ۱۳۹۹ به چهار هزار و ۷۷۶ گزارش، ایده و پیشنهاد، مطالبه و شکایات مردمی رسیدگی کرده بود که این تعداد در سال ۱۴۰۰ به ۱۴ هزار و ۶۳۹ مورد و در سال ۱۴۰۱ به ۱۷۱ هزار و ۸۳۲ مورد رسید.
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه مکاتبات مردمی با این سامانه در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۲ برابر افزایش یافته است، گفت: این دفتر در سال ۱۳۹۹ به چهار هزار و ۷۷۶ گزارش، ایده و پیشنهاد، مطالبه و شکایات مردمی رسیدگی کرده بود که این تعداد در سال ۱۴۰۰ به ۱۴ هزار و ۶۳۹ مورد و در سال ۱۴۰۱ به ۱۷۱ هزار و ۸۳۲ مورد رسید.
سلطان زاده، با اشاره به پیشرفت های ملموس این دفتر برای پاسخگویی و رسیدگی به مطالبات مردمی، ادامه داد: این آمار نشان از عزم جدی دولت سیزدهم برای رسیدگی و رفع مشکلات مردم دارد.
وی فرآوانی درخواست های مردم از دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری را به ترتیب شامل وام قرض الحسنه، کمک مالی برای امرار معاش، اشتغال، وام خوداشتغالی و وام خرید مسکن اعلام و اظهار کرد: درخواست هایی که در سامانه سامد قرار می گیرد، پیگیری های زیادی انجام و تلاش می شود این روند تسریع یافته و به حداقل زمان ممکن و حدود یک هفته تا ۱۰ روز کاهش یابد.
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان شرقی گفت: این دفتر بستر مناسبی برای رسیدن به اهداف توسعه و گسترش دولت الکترونیک است و موجب شفاف سازی و تسریع روند درخواست و تقاضای مردمی و پاسخگویی دستگاه های اجرایی می شود.
سلطان زاده، افزود: از طریق این دفتر همچنین بانک اطلاعاتی دقیقی از درخواست ها و مطالبات مردمی برای مدیران استانی به دست می آید و می توان بر اساس آن برای رفع این مشکلات در کوتاه مدت و بلند مدت برنامه ریزی کرد.
وی یادآور شد: استاندار آذربایجان شرقی نیز هفته ای ۲ روز با حضور در این دفتر شخصا به درخواست ها و مطالبات مردم پاسخگو بوده و برای رفع مشکلات آنان دستورات لازم را به دستگاه های اجرایی صادر می کند و پیگیری های لازم را انجام می دهد.
رئیس جمهور در بیست و سومین دوره سفرهای استانی خود، ۱۲ خردادماه سال ۱۴۰۱ به آذربایجان شرقی سفر کرد که نتیجه این سفر تصویب ۱۷۵ مصوبه با اعتبار ۱۹.۹۴۸ همت (هزار میلیارد تومان) بود که مقرر شد در یک دوره سه ساله پرداخت شود.
نظر شما