۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۷:۱۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85126540
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خراسان شمالی ۷۱ هزار و ۵۴۲ مرد همنام امام رضا (ع) دارد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: ۷۱ هزار و ۵۴۲ نفر در استان نام مبارک حضرت رضا(ع) و ترکیبات آن را دارند که این رقم معادل ۱۴.۱ درصد جمعیت مردان این خطه از کشور است.

علی زاهدی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع) اظهار کرد: در ۲ ماهه سال جاری هم ۲ هزار و ۲۳۸ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده است که ۵۴ نفر با نام مبارک رضا و ترکیبات آن نامگذاری شدند.

وی افزود: پارسال هم ۳۲۴ مورد از ولادت ها در استان به نام مبارک رضا و ترکیبات آن ثبت شد.

زاهدی‌نیا گفت: سه نام منتخب مردان نیز در سال گذشته به ترتیب محمد، علی و امیرعلی است که این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم استان به خاندان عصمت و طهارت و بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم براساس آموزه های دینی است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی خاطرنشان کرد: براساس آخرین برآوردهای جمعیتی در استان خراسان شمالی، تعداد ۵۰۶ هزار و ۱۸۷ نفر از جمعیت استان را مردان و ۴۹۸ هزار و ۱۷۳ نفر را زنان تشکیل می دهند.

به گزارش ایرنا، از یکم ذیقعده سالروز تولد حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذیقعده ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به عنوان دهه کرامت نام نهاده شده و روز ششم ذیقعده که در میانه این دهه قرار دارد به عنوان روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) نامگذاری شده است.

امسال اول ذی العقده سالروز تولد حضرت معصومه (س) مصادف با ۳۱ اردیبهشت، بزرگداشت حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) برابر با پنجم خرداد و میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مصادف با دهم خردادماه است.

در آستانه میلاد فرخنده هشتمین امام شیعیان جهان حضرت امام رضا (ع) شهر بجنورد غرق در نور و شادی شده و خیابان ها، معابر، میادین، سر در ادارات و مغازه ها با پرچم و چراغ های رنگین تزیین شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا جمعیت خراسان شمالی تا پایان اردیبهشت سال جاری یک میلیون و چهار هزار و ۳۶۰ نفر ثبت شده است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha